Ο ΓΑΔΑΡΙΝΌΣ.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015
Ο ΓΑΔΑΡΙΝΟΣ. "κατά Μάρκον", κεφ. Ε, εδάφ. 1-20.
Ο ΓΑΔΑΡΙΝΌΣ.
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ.
Καθώς βρίσκονταν εκεί οι βοσκοί, παρουσιάστηκε ένας άγγελος Κυρίου και τους περιέβαλε ένα λαμπρό Θεϊκό φως. Εκείνοι φοβήθηκαν, αλλά ο άγγελος τους καθησύχασε λέγοντάς τους ευχάριστα νέα, τα οποία θα έφερναν χαρά μεγάλη σ' όλο τον κόσμο. Τους είπε λοιπόν ο άγγελος ότι εκείνη την ημέρα εκεί κοντά στη Βηθλεέμ είχε γεννηθεί ένα παιδί. Το βρέφος εκείνο ήταν ο Σωτήρας του κόσμου, ο κεχρισμένος του Θεού, ο Μεσσίας, ο βασιλιάς του Ισραήλ, "ο Θεός που φανερώθηκε με σάρκα" (Α' Τιμοθέου Γ/3: 16).
Για να Τον αναγνωρίσουν οι βοσκοί, οι άγγελοι τους έδωσαν ένα διπλό σημάδι. Πρώτα απ' όλα το βρέφος θα ήταν τυλιγμένο μέσα στα σπάργανα. Το δεύτερο ήταν ότι θα το έβρισκαν να είναι μέσα σε μια φάτνη. Πόσο ασύλληπτο είναι για τον ανθρώπινο νου το μεγαλείο της ταπείνωσης του Κυρίου μας. Ο δημιουργός και συντηρητής του σύμπαντος μπήκε στην ανθρώπινη ιστορία όχι σαν ένας ήρωας κατακτητής, αλλά σαν ένα αδύναμο βρέφος.
Ξαφνικά άνοιξαν οι ουρανοί και παρουσιάστηκε ένα πλήθος από την ουράνια στρατιά των αγγέλων του ουρανού, οι οποίοι υμνούσαν και δόξαζαν το Θεό πάλλοντας: "Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία". Δόξα στον ύψιστο Θεό, ειρήνη στη γη, αγάπη και σωτηρία για τους ανθρώπους ήταν το χαρμόσυνο μήνυμα των αγγέλων προς τους ανθρώπους. Αμέσως μόλις οι άγγελοι έφυγαν στον ουρανό, οι βοσκοί ξεκίνησαν, για να πάνε στη Βηθλεέμ. Εκεί βρήκαν τη Μαριάμ και τον Ιωσήφ και το βρέφος, που ήταν ξαπλωμένο σε μία φάτνη ζώων. Η Μαριάμ καταλάβαινε βαθύτερα όλα αυτά που συνέβαιναν γύρω της, τα κρατούσε μέσα της και τα σκεπτόταν συνεχώς. Το μήνυμα των Χριστουγέννων είναι ότι γεννήθηκε Σωτήρας για τη λύτρωση όλων των ανθρώπων από την αμαρτία.
Μετά απ' όλα αυτά τα συνταρακτικά γεγονότα οι βοσκοί γύρισαν πίσω στα κοπάδια τους γεμάτοι χαρά για όλα όσα είχαν ακούσει και είχαν δει, δοξάζοντας και υμνολογώντας το Θεό. Η μεγάλη υπόσχεση του Θεού, ήταν ότι θα έστελνε κάποιον στη γη, για να συντρίψει το κεφάλι του φιδιού (του διαβόλου) και του οποίου ο διάβολος θα κεντούσε την πτέρνα Του, είχε πλέον εκπληρωθεί (Γένεση Γ/3: 15).
Γενιές και γενιές περίμεναν με λαχτάρα και θαυμασμό να έρθει ο Μεσσίας του κόσμου. Ο Θεός μέσα στα πάνσοφα και αιώνια σχέδιά Του διάλεξε τη γενιά τους, για να εκπληρώσει τις υποσχέσεις Του και έκανε την ιδιαίτερη τιμή σ’ αυτούς του πτωχούς και ταπεινούς ποιμένες να ακούσουν το αγγελικό μήνυμα της ενανθρώπισης του Κυρίου Ιησού Χριστού και με τα ίδια τους τα μάτια να δουν το Μεσσία να γεννιέται μέσα σε μία φάτνη ζώων. Είχαν έρθει σε μία ξένη πόλη και μάλιστα χωρίς να χάσουν καθόλου χρόνο, έψαξαν, σύμφωνα με τα σημάδια που τους είχε δώσει ο άγγελος και βρήκαν το νεογέννητο βασιλιά. Καθώς Τον βρήκαν, γονάτισαν μπροστά Του και Τον προσκύνησαν. Οι άνθρωποι αυτοί βίωσαν μεγάλες στιγμές ιδιαίτερης χαράς και ευλογίας.
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014
ΓΙΑΤΙ ΗΡΘΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
1. Δεν ήλθον δια να καλέσω δικαίους, αλλ’ αμαρτωλούς εις μετάνοιαν (Ματθαίος 9:13).
2. Ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε να απολέσει ψυχάς ανθρώπων, αλλά να σώσει (Λουκάς 9 : 56).
3. Διότι ο Υιός του ανθρώπου ήλθε να ζητήσει και να σώσει το απολωλός (Λουκάς 19 : 10).
4. Επειδή δεν απέστειλεν ο Θεός τον Υιόν Αυτού εις τον κόσμος, δια να κρίνει τον κόσμον, αλλά δια να σωθεί ο κόσμος δι’ Αυτού (Ιωάννης 3 : 17).
5. Διότι δεν ήλθον δια να κρίνω τον κόσμον, αλλά δια να σώσω τον κόσμον (Ιωάννης 12 : 47).
6. Αλλ’ ο Θεός δεικνύει την εαυτού αγάπην εις ημάς, διότι ενώ ημείς ήμεθα, έτι αμαρτωλοί, ο Χριστός απέθανεν υπέρ ημών (Ρωμαίους 5 : 8).
7. Ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εις τον κόσμον δια να σώσει τους αμαρτωλούς (Α΄ Τιμοθέου 1 : 15).
8. Τώρα δε άπαξ εις το τέλος των αιώνων εφανερώθει, δια να αθετήσει την αμαρτίαν δια της θυσίας Εαυτού (Εβραίους 9 : 26).
9. Και εξεύρετε ότι Εκείνος εφανερώθει, δια να σηκώσει τα αμαρτίας ημών (Α΄ Ιωάννου 3 : 5).
10. Όστις τας αμαρτίας ημών Αυτός εβάστασεν εν τω σώματι Αυτού επί του ξύλου, δια να ζήσωμεν εν τη δικαιοσύνη, αποθανόντες κατά τας αμαρτίας (Α΄ Πέτρου 2 : 24).
11. Αλλ’ Αυτός ετραυματίσθει δια τα παραβάσεις ημών, εταλαιπωρήθει δια τας ανομίας ημών, η τιμωρία, ήτις έφερε την ειρήνην ημών, ήτο επ’ Αυτόν και δια των πληγών Αυτού ημείς ιάθημεν (Ησαΐας 50 : 5).
12. Καθώς ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε δια να υπηρετηθεί, αλλά δια να υπηρετήσει και να δώσει την ζωήν αυτού λύτρον αντί πολλών (Ματθαίος 20 : 28).
Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014
ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Ολόκληρη η επίγεια διακονία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού καθώς και ο τρόπος με τον οποίον ο Θεός εργάζεται μέχρι σήμερα, (Ιωάννης Ε : 17), για να σώσει την ξεπεσμένη ανθρωπότητα, εξ αιτίας της αμαρτίας, είχαν ειπωθεί από τους προφήτες, εκατοντάδες χρόνια πριν. Μέσα απ’ αυτές, θα δούμε τι ακριβώς είχε προφητευτεί σχετικά με τη γέννησή Του :
-- Θα γεννηθεί στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας (Μιχαίας Ε : 2) -- 780 – 700 π.Χ.
Και συ, Βηθλεέμ Εφραθά, η μικρά ώστε να ήσαι μεταξύ των χιλιάδων του Ιούδα, εκ σου θέλει εξέλθει εις εμέ ανήρ διά να ήναι ηγούμενος εν τω Ισραήλ του οποίου αι έξοδοι είναι απ' αρχής, από ημερών αιώνος.
-- Θα γεννηθεί από Παρθένο (Ησαϊας Ζ : 14) -- 780 – 700 π.Χ.
Διά τούτο ο Κύριος αυτός θέλει σας δώσει σημείον ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και γεννήσει υιόν, και θέλει καλεσθή το όνομα αυτού Εμμανουήλ.
-- Θα ονομαστεί Θεός ισχυρός, θαυμαστός, σύμβουλος, άρχων Ειρήνης (Ησαϊας Θ : 6).
Διότι παιδίον εγεννήθη εις ημάς, υιός εδόθη εις ημάς και η εξουσία θέλει είσθαι επί τον ώμον αυτού και το όνομα αυτού θέλει καλεσθή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης.
-- Θα είναι ο ερχομός του Θεού, ανάμεσα στους ανθρώπους {Εμμανουήλ} (Ησαϊας Ζ : 14).
Διά τούτο ο Κύριος αυτός θέλει σας δώσει σημείον ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και γεννήσει υιόν, και θέλει καλεσθή το όνομα αυτού Εμμανουήλ.
-- Θα έρθει πριν καταστραφεί ο δεύτερος Ναός της Ιερουσαλήμ (Αγγαίος Β : 7-9) – 500 π.Χ.
Και θέλω σείσει πάντα τα έθνη, και θέλει ελθεί ο εκλεκτός πάντων των εθνών, και θέλω εμπλήσει τον οίκον τούτον δόξης, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων. Εμού είναι το αργύριον και εμού το χρυσίον, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων. Η δόξα του εσχάτου τούτου οίκου θέλει είσθαι μεγαλητέρα της του πρώτου, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων και εν τω τόπω τούτω θέλω δώσει ειρήνην, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων.
-- Θα λατρευτεί από βασιλείς, που θα έρθουν από την Ανατολή (Ψαλμός ΟΒ : 10-11) – 1000 π.Χ.
Οι βασιλείς της Θαρσείς και των νήσων θέλουσι προσφέρει προσφοράς οι βασιλείς της Αραβίας και της Σεβά θέλουσι προσφέρει δώρα. Και θέλουσι προσκυνήσει αυτόν πάντες οι βασιλείς πάντα τα έθνη θέλουσι δουλεύσει αυτόν.
-- Θα φύγει στην Αίγυπτο, απ’ όπου ο Θεός θα τον μετακαλέσει (Ωσηέ ΙΑ : 1) – 700 π.Χ.
Ότε ο Ισραήλ ήτο νήπιον, τότε εγώ ηγάπησα αυτόν και εξ Αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου.
-- Πριν από την δημόσια δράση Του, θα παρουσιαστεί ο Πρόδρομος (Ησαϊας Μ : 3).
Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, Ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου. ευθείας κάμετε εν τη ερήμω τας τρίβους του Θεού ημών.
-- Θα απευθυνθεί κυρίως προς τους «ταπεινούς & συντετριμμένους την καρδίαν» (Ησαϊας ΞΑ: 1-3).
1 Πνεύμα Κυρίου του Θεού είναι επ' εμέ, διότι ο Κύριος με έχρισε διά να ευαγγελίζωμαι εις τους πτωχούς με απέστειλε διά να ιατρεύσω τους συντετριμμένους την καρδίαν, να κηρύξω ελευθερίαν εις τους αιχμαλώτους και άνοιξιν δεσμωτηρίου εις τους δεσμίους 2 διά να κηρύξω ενιαυτόν ευπρόσδεκτον του Κυρίου και ημέραν εκδικήσεως του Θεού ημών διά να παρηγορήσω πάντας τους πενθούντας 3 διά να θέσω εις τους πενθούντας εν Σιών, να δώσω εις αυτούς ώραιότητα αντί της στάκτης, έλαιον ευφροσύνης αντί του πένθους, στολήν αινέσεως αντί του πνεύματος της ακηδίας διά να ονομάζωνται δένδρα δικαιοσύνης, φύτευμα του Κυρίου, εις δόξαν αυτού.
-- Το κήρυγμά Του θα συνοδεύται από έκτακτα σημεία θεραπείας τυφλών, χωλών, κωφών, ασθενών (Ησαϊας ΛΕ : 5).
Τότε ο χωλός θέλει πηδά ως έλαφος και η γλώσσα του μογιλάλου θέλει ψάλλει, διότι εν τη ερήμω θέλουσιν αναβλύσει ύδατα και ρεύματα εν τη ερημία. Και η ξηρά γη θέλει κατασταθή λίμνη και η διψώσα γη πηγαί ύδατος εν τη κατοικία των θώων, όπου εκοίτοντο, θέλει είσθαι χλόη μετά καλάμων και σπάρτων.
-- Θα γίνει αντικείμενο άδικου μίσους από το λαό Του (Ψαλμός ΝΕ : 12-14).
12 Επειδή δεν με ωνείδισεν εχθρός, το οποίον ήθελον υποφέρει δεν ηγέρθη επ' εμέ ο μισών με• τότε ήθελον κρυφθή απ' αυτού 13 Αλλά συ, άνθρωπε ομόψυχε, οδηγέ μου και γνωστέ μου 14 οίτινες συνωμιλούμεν μετά γλυκύτητος, συνεπορευόμεθα εις τον οίκον του Θεού.
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014
Μάρθα & Μαρία

ΣΧΟΛΙΑ :
Εκείνα τα χρόνια η φιλοξενία ήταν πολύ σημαντική. Όταν ερχόταν ο επισκέπτης στο σπίτι τον καλωσόριζαν με φιλί, του έβγαζαν τα σανδάλια, του έπλεναν τα πόδια και του άλειφαν το κεφάλι με αναζωογονητικό αρωματικό λάδι (Λουκάς Ζ/7: 44-47). Έκαναν τα πάντα για να του προσφέρουν το καλύτερο κατάλυμα και την καλύτερη τροφή. Έτσι λοιπόν μια γιορτή μ’ ένα τόσο μεγάλο τιμώμενο πρόσωπο, με τους μαθητές του, συνολικά 13 άτομα θα απαιτούσε και πολύ μεγάλη προετοιμασία. Θα έπρεπε να φροντίσουν και για την τελευταία λεπτομέρεια και όλα αυτά μέσα σε λίγο σχετικά χρόνο.
Μάρθα και Μαρία λοιπόν είχαν πάρα πολλές δουλειές να κάνουν. Η Μαρία στην αρχή βοηθούσε την αδερφή της, αλλά όταν ήρθε ο Ιησούς τα πράγματα άλλαξαν. Η Μάρθα καθώς ήταν πολύ τυπική, άριστη νοικοκυρά, ανήσυχο πνεύμα, ξεχώρισε από τη συντροφιά και είχε "δοθεί" ολοκληρωτικά στην υπηρεσία, προσπαθώντας να μην της διαφύγει καμία λεπτομέρεια, ώστε να μην μείνει τίποτα που να μην το προετοιμάσει. Έτσι λοιπόν είχε μπει μπροστά, είχε λάβει κάθε πρωτοβουλία, για να τα κάνει όλα ωραία, όλα θαυμαστά, θέλοντας να ευχαριστήσει και να εντυπωσιάσει τον Κύριο. Είχε πέσει με τα μούτρα λοιπόν στις δουλειές και δεν της έμενε χρόνος για να ακούει ή να συζητάει με τον Κύριο.
Τι κρίμα για την Μάρθα ένας τόσο σημαντικός επισκέπτης στο σπίτι της, κι εκείνη δεν μπορούσε να απολαύσει τη συντροφιά του. Δεν κάθισε να ακούσει τι Εκείνος είχε να πει. Μάλιστα κάτω από το βάρος και το άγχος των εργασιών άρχισε να διαμαρτύρεται στον Κύριο, για τη συμπεριφορά της αδελφής της με τα λόγια: «Κύριε, δεν σε μέλει ότι η αδελφή μου με αφήκε μόνην να υπηρετώ; ειπέ λοιπόν προς αυτήν να μοι βοηθήση».
Δεν θα πρέπει ποτέ κάτω από το βάρος των καθημερινών βιοτικών αναγκών να παραμελούμε και να παραγκωνίζουμε τις πνευματικές μας ανάγκες. Η εντολή του Κυρίου είναι: "Προσέχετε δε εις εαυτούς μήποτε βαρυνθώσιν αι καρδίαι σας από κραιπάλης και μέθης και μεριμνών βιωτικών, και επέλθη αιφνίδιος εφ' υμάς η ημέρα εκείνη" (Λουκάς ΚΑ/21: 34). Γενναιόδωρο και φιλότιμο το "πνεύμα" της Μάρθας όμως δεν θα πρέπει να κατέχει την πρώτη, την κυρίαρχη θέση, μέσα στη ζωή μας. Ο Κύριος μας είπε ότι ο άνθρωπος δεν έχει ανάγκη μόνον τον "άρτον" για να ζήσει, αλλά και κάθε "λόγο Θεού" (Λουκάς Δ/4: 4).
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ενεργούν κατά τον ίδιο τρόπο, ποτέ δεν είναι ευτυχισμένοι στη ζωή τους και ποτέ δε νοιώθουν το Χριστό μέσα τους. Θυμίζουν εκείνον τον νέο που έμενε μέσα στο σπίτι του Πατέρα, που ζούσε ηθικά, τίμια, εργαζόταν αδιάκοπα για τον Πατέρα, αλλά δεν είχε χαρά μέσα του, δεν είχε ούτε καν αγάπη για τον αδελφό του. Πόσο χαρακτηριστικά περιγράφει την εικόνα του ο Ευαγγελιστής "Λουκάς" (κεφ. ΙΕ/15, εδ. 25 – 32):
Όσες προσπάθειες και αν κάνει ο άνθρωπος για το Θεό, όσο τυπικός και αν είναι στις υποχρεώσεις του απέναντι στους κανόνες και τις επιταγές της θρησκείας του, δεν πρόκειται ποτέ να βρει ανάπαυση μέσα στην ψυχή του και δεν πρόκειται ποτέ με τα έργα της σάρκας του να ευαρεστήσει το Θεό. Στη Βασιλεία του Θεού κάθε σαρκικό, κάθε γήινο, θα είναι μια "λαμπάδα" που θα μένει σβηστή. Τι θα μένει αναμμένο εκείνη την ημέρα στην παρουσία του Θεού; Μόνον ότι βρεθεί μέσα μας και προέρχεται από το Θεό. Μόνον ό,τι είναι πνευματικό, ό,τι προέρχεται από το Πνεύμα το Άγιο. Αυτή είναι "η αγαθή μερίδα" (εδ. 42), που δεν θα αφαιρεθεί ποτέ από τον άνθρωπο, που θα λάμπει στην αιωνιότητα.
Εδώ είναι που οι Μάρθες, όλων των εποχών, έντονα διαμαρτύρονται. Μα Κύριε εμείς για ποιόν τα κάνουμε όλα αυτά, από αγάπη για Εσένα δεν τα κάναμε; Πολλοί θα μου πουν κατά την ημέρα εκείνη, λέγει ο Κύριος: "Κύριε, Κύριε, δεν προφητεύσαμε στο όνομά σου, και στο όνομά σου εκβάλαμε δαιμόνια, και στο όνομά σου κάναμε πολλά θαύματα;". (κατά Ματθαίον», κεφ. Ζ/8, εδ. 22). Κύριε για Σένα, για τη δική Σου δόξα δεν τα κάναμε; Η απάντηση του Κυρίου θα είναι συντριπτική : «Και, τότε, θα ομολογήσω σ' αυτούς, ότι: Ποτέ δεν σας γνώρισα, φεύγετε από μένα εσείς που εργάζεστε την ανομία». (Ματθαίος Ζ/8: 23). Η απάντηση του Κυρίου, που είναι ο μόνος που γνωρίζει τι φιλοξενεί ο άνθρωπος μέσα στην καρδιά του, θα είναι ότι δεν τα κάνατε για Μένα, τα κάνατε για τον εαυτόν σας, για επίδειξη, για προβολή, για την ικανοποίηση της σάρκας, του "εγώ" σας. Αυτό συμβαίνει όταν η καρδιά είναι προσανατολισμένη, μόνον, στην "υπηρεσία" και δεν αποβλέπει σε τίποτα παραπέρα.
Ο Κύριος ήταν κατηγορηματικός: "η Μαρία όμως εξέλεξε την αγαθήν μερίδα, ήτις δεν θέλει αφαιρεθή απ' αυτής". Η άλλη μερίδα την οποία είχε επιλέξει η αδερφή της κάποτε θα αφαιρεθεί, όμως η μερίδα που επέλεξε η Μαρία δεν θα αφαιρεθεί ποτέ. Ο Κύριος στο ευαγγέλιο "κατά Ιωάννην", Ι/10, εδ. 28,29 αναφέρει: "Και εγώ δίδω εις αυτά ζωήν αιώνιον, και δεν θέλουσιν απολεσθή εις τον αιώνα, και ουδείς θέλει αρπάσει αυτά εκ της χειρός μου. Ο Πατήρ μου, όστις μοι έδωκεν αυτά, είναι μεγαλήτερος πάντων, και ουδείς δύναται να αρπάση εκ της χειρός του Πατρός μου".
Μπροστά σε "εκλογές" βρίσκεται ο χριστιανός καθημερινά. Καλείται με τη ζωή του να εκλέξει τη μία μερίδα ή την άλλη. Ο Κύριος πάντως ήταν κατηγορηματικός. "Εάν μείνητε εν εμοί και οι λόγοι μου μείνωσιν εν υμίν, θέλετε ζητεί ό,τι αν θέλητε, και θέλει γείνει εις εσάς". (Ιωάννης ΙΕ/15: 7). Η σωστή στάση και η σωστή συμπεριφορά είναι ο άνθρωπος να μένει "εν Κυρίω" και "εν τοις λόγοις Του".
Η Μαρία διάλεξε την "αγαθή μερίδα", το ίδιο έκαναν όλοι οι ήρωες της πίστεως (Εβραίους, κεφ. ΙΑ/11). Ο Ιησούς του Ναυή, ΚΔ/24, εδ.15, μιλώντας προς το λαό τους είπε: "Αλλ' εάν δεν αρέσκη εις εσάς να λατρεύητε τον Κύριον, εκλέξατε σήμερον ποίον θέλετε να λατρεύητε ή τους θεούς, τους οποίους ελάτρευσαν οι πατέρες σας πέραν του ποταμού, ή τους θεούς των Αμορραίων, εις των οποίων την γην κατοικείτε εγώ όμως και ο οίκός μου θέλομεν λατρεύει τον Κύριον".
2 και εζήτησε παρ' αυτού επιστολάς εις Δαμασκόν προς τας συναγωγάς, όπως εάν εύρη τινάς εκ της οδού ταύτης, άνδρας τε και γυναίκας, φέρη δεδεμένους εις Ιερουσαλήμ.
Η Μάρθα βρήκε σαν δικαιολογία τις δουλειές του σπιτιού. Τούτη τη δικαιολογία δε την δέχτηκε ο Κύριος. Τίμησε αυτή που κάθισε στα πόδια Του. "Πλην ενός έχεις χρείαν". Ο Κύριος διευκρινίζει ότι αυτό είναι το πρώτο, το σημαντικότερο, το υψηλότερο, το μεγαλύτερο, το πλέον αναγκαίο. Αν αυτό διασφαλίσουμε όλα τα άλλα θα μας προστεθούν."ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα θέλουσι σας προστεθή" (Ματθαίος Σ/6: 33).
Το μόνιμο και ιδιαίτερο ενδιαφέρον μας για τα πράγματα τούτης της ζωής, που πάντα θα φαίνονται ως "αναγκαία" γίνεται πολλές φορές παγίδα για την πνευματική μας ζωή. Ας προσέχουμε κάθε φορά τις επιλογές μας. Ο Κύριος μας έχει προειδοποιήσει: "Προσέχετε δε εις εαυτούς μήποτε βαρυνθώσιν αι καρδίαι σας από κραιπάλης και μέθης και μεριμνών βιωτικών και επέλθη αιφνίδιος εφ' υμάς η ημέρα εκείνη". (Λουκάς ΚΑ/21 : 34). Ποτέ και σε καμία περίπτωση τα επίγεια δεν μπορούν να συγκριθούν με τα επουράνια.
Μόνον αν ταπεινά λάβουμε τη θέση της Μαρίας θα μπορέσουμε να αντιληφθούμε το μεγάλο "μυστήριο" (Α΄ Τιμοθέου Γ/3: 16), γιατί ο Χριστός άφησε τη δόξα που είχε στον ουρανό, γιατί ταπεινώθηκε και ήρθε στη γη και έγινε άνθρωπος σαν και μας, "παρεκτός αμαρτίας" (Φιλιππησίους Β/2: 7), γιατί πέθανε πάνω στο Σταυρό, γιατί ο Θεός τον ανάστησε από τους νεκρούς και Τον κάθισε στα δεξιά Του. Αυτή θα είναι η κρίση του Θεού για τον άνθρωπο "ότι το φως ήλθεν εις τον κόσμον και οι άνθρωποι ηγάπησαν το σκότος μάλλον παρά το φως, διότι ήταν πονηρά τα έργα αυτών" (Ιωάννης Γ/3: 19). Αυτή είναι η "αγαθή μερίδα" που θα μας συνοδεύει στον ουρανό και την οποία δεν πρόκειται ποτέ και με τίποτα να μας την αφαιρέσει κανένας.
"Μάρθα" και "Μαρία", δύο κόσμοι, δύο διαφορετικές αξίες, άλλα ενδιαφέροντα, άλλοι στόχοι, τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. ---