Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

"έως ου έλθω"

         Επιστολή "Α' Κορινθίους", κεφ.  ΙΑ/11, εδ.  26.      

        "....μέχρι της ελεύσεως αυτού" 
        
   Γιορτάσαμε και φέτος τα Χριστούγεννα, πήραμε και δώσαμε πολλές ευχές και ευχαριστούμε το Θεό, γιατί μας επέτρεψε για άλλη μία φορά, να θυμηθούμε την έλευση του Κυρίου Ιησού Χριστού στην πολύπαθη γη μας. Για άλλη μια φορά να θυμηθούμε πόσο "μίκρυνε", αλλά και πόσο ταπεινώθηκε ο Θεός, για να μπορεί να πλησιάσει και τον πιο μικρό και τον πιο ταπεινό, από μας. Δεν ήρθε σας άρχοντας, σαν βασιλιάς, αλλά ήρθε με τη μορφή του δούλου και πέρασε από ανάμεσά μας «ευεργετών και θεραπεύων» (Πράξεις Ι/10: 38).
     Ανέβηκε πάνω στο σταυρό και πέθανε, παίρνοντας τη θέση του καθενός από μας, καθώς «πάντες ήμαρτον και υστερούντο της δόξης του Θεού» (Ρωμαίους Γ/3: 23). Με τη θυσία Του ικανοποίησε τη Θεία δικαιοσύνη εξαιτίας της αμαρτίας μας. Αυτή είναι η «ανεκδιήγητη δωρεά του Θεού" προς τον άνθρωπο (Β΄ Κορινθίους Θ/9: 15). Πώς να την πεις, πώς να την διηγηθείς; Το ανθρώπινο πεπερασμένο μυαλό αδυνατεί να συλλάβει όλο τούτο το Θείο μεγαλείο. Αυτό είναι το Έργο, το οποίο ο Θεός έκανε, δια Ιησού Χριστού για τη σωτηρία του κόσμου. Ευχαριστούμε το Θεό, γιατί τούτο το μοναδικό, το τέλειο, το ολοκληρωμένο, «το οποίο απέκρυψε από σοφούς και συνετούς, του αιώνος τούτου, το αποκάλυψε σε νήπια, σαν εμάς, επειδή έτσι έγινε αρεστό μπροστά Του» (Λουκάς Ι/10: 21).
     Θεωρώ ότι ο σκοπός των Χριστουγέννων δεν είναι μόνον, για να θυμηθούμε όλα αυτά τα θαυμάσια γεγονότα. Τα Χριστούγεννα μαζί με όλα αυτά που περιγράψαμε θα πρέπει να θυμίζουν στον καθένα από μας μία φράση, που είναι πάρα – πάρα πολύ επίκαιρη. Ας επιτραπεί να την επαναλάβω, πάρα πολύ επίκαιρη. Ποια να είναι αυτή η φράση άραγε; Τι θα ήθελε ο Κύριος να θυμάμαι και να θυμάσαι τούτη την ώρα της χαράς, της γιορτής, της ευχαριστίας και της δοξολογίας. Έχουμε ιδιαίτερα ανάγκη όλοι μας, να θυμόμαστε τη φράση «έρχεται».
  Ναι. Ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός είναι ο «ών», ο «ην» και ο «ερχόμενος» (Αποκάλυψη ΙΑ/11: 17). Ο Λόγος του Θεού μας δίνει πολλές πληροφορίες για τούτον τον ερχομό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή "Α΄ προς Θεσσαλονικείς" (κεφ. Δ/4, εδαφ. 16,17) αναφέρει : «Επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου».
      Ο Κύριος έρχεται και πάλι. Τούτος ο ερχομός σε τίποτα δε μοιάζει με τον πρώτο ερχομό Του. Δε θα έρθει ντυμένος με την αδυναμία ενός μικρού παιδιού, ενδεής, που δεν είχε, «που την κεφαλίν κλείναι» (Λουκάς Θ/9: 58). Έρχεται με δόξα και τιμή, έρχεται ως Βασιλεύς των ουρανών και ποιητής των όλων, έρχεται για να παραλάβει την Εκκλησία Του, τη νύμφη Του, το λαό Του, τον οποίον απέκτησε δια της πίστεως, από κάθε φυλή, γλώσσα, λαό και κάθε έθνος (Αποκάλυψη Ε/5: 9), πληρώνοντας με το ίδιο του το αίμα (Πράξεις Κ/20: 28).
    Ο Απόστολος Παύλος μας υπενθυμίζει : «Κάθε φορά που τρώτε από τον άρτον τούτο και πίνετε από το ποτήριο τούτο, τον θάνατο του Κυρίου καταγγέλλετε, μέχρι της ελεύσεως Αυτού» (Α΄ Κορινθίους ΙΑ/11: 26). Εκείνος που ήρθε, έρχεται.
    Ο αιώνιος και αψευδής Λόγος του Θεού δίνει μεγάλη έμφαση στη δεύτερη έλευση του Κυρίου. Σ’ αυτό αναφέρεται η παραβολή των "δέκα παρθένων" (Ματθαίος ΚΕ/25: 1-13), η παραβολή του ανθρώπου, ο οποίος αφού έδωσε κάποια τάλαντα στους δούλους του, αποδήμησε και ξαναγύρισε, για να ζητήσει λογαριασμό (Ματθαίος ΚΕ/25: 14-30). Η παραβολή αυτή μας θυμίζει ότι, όταν ο Κύριος έρθει, θα ζητήσει λογαριασμό από τον κάθε άνθρωπο.
   Εκτός από τις παραβολές ο ίδιος ο Κύριος έδωσε σαφείς υποσχέσεις. "αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ" (Ιωάννης ΙΔ/14: 3). Στο συνέδριο των Φαρισαίων είπε ο Κύριος. "θα ιδήτε τον υιόν του ανθρώπου καθήμενον εκ δεξιών της δυνάμεως και ερχόμενον μετά των νεφελών του ουρανού" (Ματθαίος ΚΣ/26: 64). Την ώρα της αναλήψεως στο όρος των Ελαιών, οι άγγελοι είπαν στους αποστόλους. «Άνδρες Γαλιλαίοι, τι ίστασθε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς, όστις ανελήφθη αφ' υμών εις τον ουρανόν, θέλει ελθεί ούτω, καθ' ον τρόπον είδετε αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν (Πράξεις Α/1: 11).
      Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει προς τους Φιλιππήσιους Χριστιανούς. «Το πολίτευμά μας είναι στους ουρανούς, απ’ όπου και προσμένουμε Σωτήρα τον Κύριο Ιησού Χριστό» (Φιλιππησίους Γ/3: 20,21). Ο Απόστολος Πέτρος αναφέρει : «προσμένουμε και σπεύδουμε στην παρουσία της ημέρας του Κυρίου» (Β΄ Πέτρου Γ/3: 12). Οι επιστολές «προς Θεσσαλονικείς» καθώς και το βιβλίο της "Αποκάλυψης", έχουν σαν κύριο θέμα τους τη δεύτερη έλευση του Κυρίου Ιησού Χριστού.
     Ο Κύριος απέφυγε να καθορίσει τους χρόνους και τους καιρούς της παρουσίας Του. Στο ερώτημα των Αποστόλων: «τάχα τώρα αποκαθιστάνεις την Βασιλεία του Ισραήλ;» η απάντηση του Κυρίου ήταν: «Δεν ανήκει εις εσάς να γνωρίζητε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατήρ έθεσεν εν τη ιδία αυτού εξουσία». (Πράξεις Α/1: 6,7), Θα Τον περιμένουμε, θα ακούμε τα μηνύματα, θα διακρίνουμε τα σημεία των καιρών και μέσα από την καρδιά μας θα κράζουμε: «Ναι έρχου Κύριε». (Αποκάλυψη ΚΒ/22: 20).
    Ας προσέξουμε, ας μην αδιαφορούμε, ας είμαστε ξάγρυπνοι. «Ας εγερθώμεν εκ του ύπνου» (Ρωμαίους ΙΓ/13: 11). Ο κόσμος γύρω μας θα ρωτάει: «που είναι η υπόσχεσις της παρουσίας αυτού; διότι αφ' ης ημέρας οι πατέρες εκοιμήθησαν, τα πάντα διαμένουσιν ούτως απ' αρχής της κτίσεως» (Β΄ Πέτρου Γ/3: 4), πού είναι η υπόσχεση της παρουσία Του, τόσα χρόνια πέρασαν και δεν ήρθε …. όμως εμείς μέσα από τον αιώνιο λόγο Του γνωρίζουμε ότι: «δεν βραδύνει ο Κύριος την υπόσχεσιν αυτού, ως τινές λογίζονται τούτο βραδύτητα, αλλά μακροθυμεί εις ημάς, μη θέλων να απολεσθώσι τινές, αλλά πάντες να έλθωσιν εις μετάνοιαν» (Β΄ Πέτρου Γ/3: 9).
      "Έως ου έρθει". «Επειδή, όπως η αστραπή, που αστράφτει από το ένα μέρος κάτω από τον ουρανό, λάμπει προς το άλλο μέρος, κάτω από τον ουρανό, έτσι θα είναι και ο Υιός τού ανθρώπου κατά τη δική του ημέρα» (Λουκάς ΙΖ/17: 24). Θα έρθει όπως η αστραπή να σκορπίσει τα σκοτάδια. Θα έρθει χωρίς άλλη προειδοποίηση, όπως ακριβώς έρχεται ο κλέφτης τη νύκτα (Β΄ Πέτρου Γ/3: 10). Θα έρθει όπως ήρθε ο κατακλυσμός στις ημέρες του Νώε. Οι άνθρωποι "έτρωγον, έπινον, ενύμφευον, ενυμφεύοντο, μέχρι της ημέρας καθ' ην ο Νώε εισήλθεν εις την κιβωτόν, και ήλθεν ο κατακλυσμός και απώλεσεν άπαντας" (Λουκάς ΙΖ/17: 27).
      Μέχρι να έρθει, «ας καταγγέλωμεν τον θάνατον Αυτού». Ας είμαστε έτοιμοι να αποδώσουμε λογαριασμό για τις πράξεις και τις επιλογές μας. Τα λόγια είναι προειπωμένα: «Τότε ο Βασιλεύς θέλει ειπεί προς τους εκ δεξιών αυτού Έλθετε οι ευλογημένοι του Πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην εις εσάς βασιλείαν από καταβολής κόσμου» (Ματθαίος ΚΕ/25: 34).
    Καθώς βλέπουμε έναν καινούργιο χρόνο να ανοίγεται μπροστά μας, μια ακόμα χρονιά κρίσης, ανέχειας, αβεβαιότητας θ' αρχίσει σε λίγες ημέρες, καθώς ο παγκόσμιος ορίζοντας όλο και πιο πολύ σκοτεινιάζει και τα σημεία των καιρών βοούν για τη δεύτερη έλευσή Του, ας μην απελπιζόμαστε, ας θυμηθούμε και ας προσέξουμε ιδιαίτερα την παραγγελία του Κυρίου : «Όταν δε ταύτα αρχίσωσι να γίνωνται, ανακύψατε και σηκώσατε τας κεφαλάς σας, διότι πλησιάζει η απολύτρωσίς σας» (Λουκάς ΚΑ/21: 28). ---

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου