Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

ΨΑΛΜΟΣ Β / 2.

      «Και πάντες δε οι θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θέλουσι διωχθεί» (Β’ Τιμοθέου Γ/3: 12). 

      «Τη διεθνή κοινή γνώμη ξένισε αλλά και συγκλόνισε η πολύκροτη δίκη της Πάϊβι Ρασανέν. Δεν έλαβε χώρα σε μια ανελεύθερη, θεοκρατική μοναρχία αλλά στη Φινλανδία. Σε μια κοινωνία πλουραλιστική, σε μια χώρα ευρωπαϊκή, δημοκρατική με ένα λαμπρό χριστιανικό παρελθόν. Είναι αδιανόητο στον 21ο αιώνα, να διώκεται η ελευθερία του λόγου, να ασκείται λογοκρισία, να απαγορεύεται η διακήρυξη των Βιβλικών αληθειών, να ποινικοποιείται η χριστιανική αντίληψη για τη σεξουαλικότητα και το γάμο. Η κατηγορούμενη Πάϊβι Ρασανέν είναι διακεκριμένη πολιτικός, επί τέσσερα χρόνια υπουργός των εσωτερικών, αρχηγός κόμματος, γιατρός στο επάγγελμα, μητέρα πέντε παιδιών. «Το έγκλημά της» ήταν ένα tweet: Μια διαμαρτυρία της προς την κρατική εκκλησία και μια βιβλική περικοπή από την επιστολή προς Ρωμαίους 1:23 που αναφέρεται στην ομοφυλοφιλία. Η εν λόγω δημοσίευση πυροδότησε μια εξονυχιστική έρευνα της αστυνομίας στο παρελθόν της πολιτικού. Αποκάλυψε δε πως 20 χρόνια πριν,(!) είχε δημοσιεύσει ένα εκτενές φυλλάδιο στο οποίο διατύπωνε με τρόπο ευπρεπή, την βιβλική άποψη για το ως άνω θέμα. Επιπρόσθετα ήρθε στο φως και μια παλιά ραδιοφωνική ομιλία της με ανάλογο περιεχόμενο. Τα τελευταία δύο χρόνια η Paivi Räsänen, κλήθηκε πολλές φορές από την αστυνομία για να ανακριθεί για τις χριστιανικές της πεποιθήσεις και για τον τρόπο με τον οποίο κατανοεί και ερμηνεύει τη Βίβλο. Η ετυμηγορία του δικαστηρίου αναμένεται τον επόμενο μήνα. Ενδέχεται η πρώην υπουργός να υποστεί ποινή φυλάκισης δύο ετών». (πηγή: internet  Paivi Rasanen).

       ΨΑΛΜΟΣ Β / 2 .     (πρώτος Μεσσιανικός Ψαλμός, του Δαβίδ)

         ΣΧΟΛΙΑ:
     Τις μέρες που ζούμε ο Λόγος του Θεού τις χαρακτηρίζει «καιρούς χαλεπούς» (Β’ Τιμόθεον Γ/1: 1). Είναι μέρες αθεΐας, ειδωλολατρίας, αντίχριστων θεωριών, θρησκειών παγανισμού, μαγείας και τα όμοια αυτών. Τούτες τις δύσκολες μέρες ο δεύτερος ψαλμός, που είναι γραμμένος από το Δαβίδ πριν από 3.000 χρόνια και ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως «μεσσιανικός» [ψαλμός που αναφέρεται δηλ. στον ερχομό του Μεσσία Χριστού], είναι περισσότερο επίκαιρος από κάθε άλλη φορά. Στο ποίημα αυτό ο Δαβίδ ομιλεί για τον εαυτόν του ως κεχρησμένο βασιλιά του Ισραήλ και προφητικά αναφέρεται στον «Υιό Δαβίδ» τον Κύριο Ιησού Χριστό, που θα ερχόταν μια μέρα, για να νικήσει τον Άδη και το θάνατο (Αποκάλυψη Α/1: 18), Εκείνον τον Οποίο με τόσο πάθος ο εχθρός πολέμησε και Τον οδήγησε πάνω στο σταυρό. Διερωτάται ο ψαλμωδός:
1. Διά τι εφρύαξαν τα έθνη και οι λαοί εμελέτησαν μάταια; 
2. Παρεστάθησαν οι βασιλείς της γης, και οι άρχοντες συνήχθησαν ομού, κατά του Κυρίου, και κατά του χριστού αυτού, λέγοντες, 
3. Ας διασπάσωμεν τους δεσμούς αυτών, και ας απορρίψωμεν αφ' ημών τας αλύσεις αυτών. 
    Τη φράση «φρύαγμα», που υιοθέτησε αρχικά η μετάφραση των (εβδομήκοντα) καθώς και η μετάφραση του Ν. Βάμβα, σημαίνει: «Ισχυρός βρυχηθμός», σημαίνει ότι εξοργίζομαι με μανία, γίνομαι έξαλλος, εκφράζομαι έξω από κάθε λογική σκέψη. Χαρακτηριστική είναι η φράση: «φρύαξε από το κακό του». 
     Πέραν όμως από τη «Μεσσιανική» φύση του συγκεκριμένου ψαλμού, ο Δαβίδ, δια Πνεύματος Αγίου διαβλέπει και προαναγγέλλει μια παγκόσμια αποστασία, βασιλέων, αρχόντων, εθνών και λαών. Όλοι αυτοί που θα αποτελούν έναν κοινό συνασπισμό, θα είναι αντίθετοι με το θέλημα του Θεού και θα πολεμούν κάθε αρχή και κάθε νόμο που έχει θέσει ο Δημιουργός, μέσα στον αιώνιο Λόγο Του. Παρατηρούμε στις ημέρες μας να θεσπίζονται νόμοι από τα κοινοβούλια των κρατών και τους «σοφούς του αιώνος τούτου» (Α’ Κορινθίους Α/1: 27), με τους οποίους άνθρωποι "διεφθαρμένοι τον νούν, αδόκιμοι εις την πίστιν" (Β' Τιμοθέου Γ/3: 8) νομιμοποιούν τη διαφθορά -  αμαρτία και προβάλουν χωρίς αιδώ κάθε είδους διαστροφή και όλα αυτά - όπως ψευδώς διατείνονται - προκειμένου να διαφυλάξουν δήθεν τα δικαιώματα, τις "ιδιαιτερότητες" και την ελευθερία επιλογής των ανθρώπων. Καθώς ατενίζουμε τον παγκόσμιο χάρτη, διαπιστώνουμε πόσο επίκαιρα είναι στις ημέρες μας τα λόγια του Απ. Παύλου: «Που ο σοφός; πού ο γραμματεύς; πού ο συζητητής του αιώνος τούτου; δεν εμώρανεν ο Θεός την σοφίαν του κόσμου τούτου;» (Α’ Κορινθίους Α/1: 20). Ο άνθρωπος μακριά από το Θεό έχει μωραθεί, έχει εκτραπεί εντελώς. 
     Καθώς ο απόστολος νουθετεί τον νεαρό Τιμόθεο στην πίστη του Χριστού, αναφέρει: «Το δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι εν υστέροις καιροίς θέλουσιν αποστατήσει τινές από της πίστεως, προσέχοντες εις πνεύματα πλάνης και εις διδασκαλίας δαιμονίων» (Α’ Τιμοθέου Δ/4: 1). Επίσης «Διότι θέλει ελθεί καιρός ότε δεν θέλουσιν υποφέρει την υγιαίνουσαν διδασκαλίαν, αλλά θέλουσιν επισωρεύσει εις εαυτούς διδασκάλους κατά τας ιδίας αυτών επιθυμίας, γαργαλιζόμενοι την ακοήν» (Β’ Τιμοθέου Δ/4: 3). 
    Ολόκληρος ο κόσμος έχει μετατραπεί στην κυριολεξία σ’ ένα «απέραντο φρενοκομείο». Γιατί αυτή η απερίγραπτη κατάσταση; Όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας δεν είναι τίποτα άλλο από τα αποτελέσματα μιας τραγικής απόφασης, ατομικής και συλλογικής που διαχρονικά έλαβε ο άνθρωπος: «….Δεν θέλομεν τούτον να βασιλεύσει εφ' ημάς…» (Λουκάς ΙΘ/19: 14). Μέσα στην επιμονή των ανθρώπων και την άρνησή τους «καθώς απεδοκίμασαν το να έχωσιν επίγνωσιν του Θεού, παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις αδόκιμον νούν, ώστε να πράττωσι τα μη πρέποντα» (Ρωμαίους Α/1: 28). Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και τα ακούμε καθημερινά: Αίμα, δάκρυ, πόνος, εκμετάλλευση, καταπίεση, εξαθλίωση σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Παντού ακούγονται τα τύμπανα του πολέμου και οι άνθρωποι «αποψυχούν εκ του φόβου και προσδοκίας των επερχομένων δεινών εις την οικουμένην» (Λουκάς ΚΑ/21: 26). Και ενώ γίνονται συζητήσεις επί συζητήσεων και όλοι ελπίζουν και μιλούν για ειρήνη & ασφάλεια, νέες εστίες πολέμου δημιουργούνται. Πόσο χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Απ. Παύλου: «Επειδή όταν λέγωσιν, ειρήνη και ασφάλεια, τότε επέρχεται επ' αυτούς αιφνίδιος όλεθρος, καθώς αι ωδίνες εις την εγκυμονούσαν, και δεν θέλουσιν εκφύγει» (Α’ Θεσσαλονικείς Ε/5: 3). 
     Ο Απ. Παύλος επισημαίνει στον Τιμόθεο: «Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις ημέραις θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί διότι θέλουσιν είσθε οι άνθρωποι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς εις τους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαγχνοι, αδιάλλακτοι, συκοφάνται, ακρατείς, ανήμεροι, αφιλάγαθοι, προδόται, προπετείς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μάλλον παρά φιλόθεοι, έχοντες μεν μορφήν ευσεβείας, ηρνημένοι δε την δύναμιν αυτής. Και τούτους φεύγε» (Β’ Τιμοθέου Γ/3: 1-5). Ο άνθρωπος επέλεξε να μετατοπίσει το κέντρο βάρος της ζωής του από το Θεό και να στηριχτεί στον εαυτόν του, στο διεφθαρμένο του «ΕΓΩ», με τραγικά, συντριπτικά αποτελέσματα. Ο Θεός διά του πιστού Του δούλου του, «Ιερεμία», κράζει με αγωνία και έλεος: «δύο κακά έπραξε ο λαός μου εγκατέλειψαν εμένα, την πηγή των ζωντανών νερών, και έσκαψαν για τον εαυτό τους λάκκους, λάκκους συντριμμένους, που δεν μπορούν να κρατήσουν νερό» (Ιερεμίας Β/2: 13). Κάθε στόχος και κάθε αναζήτηση του ανθρώπου έξω και μακριά από το Θεό είναι μάταιη και μόνον αρνητικά αποτελέσματα και τραγικά αδιέξοδα μπορεί να επιφέρει. 
    Το να μην έχει γνωρίσει ο άνθρωπος το Θεό ίσως αυτό να ενέχει κάποια δικαιολογία, όμως να γνωρίσει και να εγκαταλείψει «την πηγή των ζώντων υδάτων» δεν έχει και δε θα έχει ποτέ καμία δικαιολογία. Ο λόγος του Θεού αναφέρει χαρακτηριστικά ότι λίγο πριν αρχίσει το γλέντι, που έκανε ένας βασιλιάς, για να τιμήσει τους γάμους του γιού του, παρατήρησε έναν προσκεκλημένο που δεν έφερε «ένδυμα γάμου». Καθώς τον πλησίασε ο βασιλιάς, λέγει προς αυτόν: «Φίλε, πως εισήλθες ενταύθα μη έχων ένδυμα γάμου; Ο δε απεστομώθει» (Ματθαίος ΚΒ/22: 12). 
     Εκείνη την ημέρα στην παρουσία του Θεού θα «φράξει» κάθε στόμα, καμία δικαιολογία δε θα μπορεί να προβληθεί ούτε να ισχύσει. Ας είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, γιατί «αν ο λόγος που μιλήθηκε διαμέσου αγγέλων έγινε βέβαιος, και κάθε παράβαση και παρακοή έλαβε δίκαιη ανταπόδοση, πώς εμείς θα ξεφύγουμε, αν αμελήσουμε μια τόσο μεγάλη σωτηρία; Η οποία, αφού άρχισε να διακηρύσσεται διαμέσου τού Κυρίου, βεβαιώθηκε σε μας από εκείνους που άκουσαν» (Εβραίους Β/2: 2,3). Ο ίδιος ο Δημιουργός, παρατηρώντας την ανθρώπινη συμπεριφορά και ενθυμούμενος «πάσας τας ευεργεσίας» Του προς το λαό Του, διερωτάται: «Τι ήτο δυνατόν να κάμω έτι εις τον αμπελώνα μου και δεν έκαμον εις αυτόν; διά τι λοιπόν, ενώ περιέμενον να κάμη σταφύλια, έκαμεν αγριοστάφυλα;» (Ησαΐας Ε/5: 4). 
    Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει τις επιλογές του, όχι όμως και να ορίσει τις συνέπειες των επιλογών του. Έτσι λοιπόν «ο σπείρων εις την σάρκα εαυτού θέλει θερίσει εκ της σαρκός φθοράν, αλλ' ο σπείρων εις το Πνεύμα θέλει θερίσει εκ του Πνεύματος ζωήν αιώνιον» (Γαλάτας Σ/6: 8). Για όλους αυτούς τους λόγους ο πιστός άνθρωπος θα πρέπει να μένει σταθερός «εν έργοις και λόγοις» στον αιώνιο και αψευδή λόγο του Θεού, στο άγιο θέλημά Του. Άσχετα από τις συνέπειες, τους καιρούς ή τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει κάθε στιγμή θα πρέπει να ελέγχει τον εαυτόν του για να διαπιστώνει πού βρίσκεται. Ο λόγος του Θεού μας προτρέπει: «Εαυτούς εξετάζετε αν ήσθε εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε. Η δεν γνωρίζετε εαυτούς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι εν υμίν; εκτός εάν ήσθε αδόκιμοι κατά τι» (Β’ Κορινθίους ΙΓ/13: 5). 
    Στο βιβλίο των «Πράξεων των Αποστόλων» (Δ/4: 25-28) οι Απόστολοι Πέτρος και Ιωάννης συνέδεσαν το "Ψαλμό Β/2" με την απόρριψη του Χριστού. Πράγματι επρόκειτο για μία – θα λέγαμε – «μερική εκπλήρωση» της προφητείας, καθώς ο Ηρώδης, ο Πόντιος Πιλάτος, οι εθνικοί και ο λαός Ισραήλ ενώθηκαν, για να θανατώσουν το Χριστό. Τούτη η ανθρώπινη στασιαστική προσπάθεια εναντίον του Θεού και του κεχρισμένου Σωτήρα Του θα κορυφωθεί κατά την περίοδο της «μεγάλης θλίψης» (Ματθαίος ΚΔ/24: 21), όταν μια μεγάλη συμμαχία εθνών και λαών θα ενωθεί σε μία υπέρτατη προσπάθεια ν’ αποτρέψουν με κάθε τρόπο τον Ιησού Χριστό από του να πάρει στα χέρια Του τη διακυβέρνηση του κόσμου μετά τη δεύτερη έλευσή Του (Αποκάλυψη ΙΣ/16: 14 & ΙΖ/17: 12-14).
       Παρατηρώντας τα γεγονότα ο ψαλμωδός διά Πνεύματος Αγίου, διερωτάται: «Γιατί συσπειρώθηκαν τα έθνη της γης, γιατί επαναστάτησαν ενάντια στο Θεό και τον Εκλεκτό Του, που κάθεται στα δεξιά Του στους ουρανούς;». Γιατί οι άνθρωποι έκαναν μάταια σχέδια, μελέτησαν «κενά», ενήργησαν άσκοπα, ανόητα, επιπόλαια; Τούτη η αποστασία των ανθρώπων από το Θεό αναφέρεται και στην επιστολή «Β’ Θεσσαλονικείς» (κεφ. Β/2, εδ. 3) ως ένα από τα «σημεία των καιρών, πριν έρθει η ημέρα του Κυρίου η μεγάλη και επιφανής» (Ιωήλ Β/2: 31). 
     Το σύνθημα των ασεβών είναι: «Ας διασπάσωμεν τους δεσμούς αυτών, και ας απορρίψωμεν αφ' ημών τας αλύσεις αυτών». Στόχος τους είναι να διασπάσουν την ενότητα του λαού του Θεού μεταξύ τους καθώς και την ενότητα με τον Αρχηγό τους, που είναι ο Κύριος των δυνάμεων, ο αναστημένος και δοξασμένος Ιησούς Χριστός. Όμως ο δεσμός αυτός είναι ακατάλυτος. Ο Απ. Παύλος διερωτάται: «Τις θέλει μας χωρίσει από της αγάπης του Χριστού; θλίψις ή στενοχωρία ή διωγμός ή πείνα ή γυμνότης ή κίνδυνος ή μάχαιρα; Καθώς είναι γεγραμμένον, Ότι ένεκα σου θανατούμεθα όλην την ημέραν. Ελογίσθημεν ως πρόβατα σφαγής. Αλλ' εις πάντα ταύτα υπερνικώμεν διά του αγαπήσαντος ημάς" (Ρωμαίους Η/8: 35-37). 
4 Ο καθήμενος εν ουρανοίς θέλει γελάσει, ο Κύριος θέλει εκμυκτηρίσει αυτούς. 
5 Τότε θέλει λαλήσει προς αυτούς εν τη οργή αυτού, και εν τω θυμώ αυτού θέλει συνταράξει αυτούς. 
6 Αλλ' εγώ, θέλει ειπεί, έχρισα τον Βασιλέα μου επί Σιών, το όρος το άγιόν μου. 
     Αλήθεια ποια θα είναι η αντίδραση του Θεού απέναντι στα υποχθόνια σχέδια των ανθρώπων; Πρόκειται να αναβάλει τα σοφά και αιώνια σχέδιά Του, εξαιτίας της δικής μου και της δικής σου άρνησης και εναντίωσης; Θα αναβάλει το δείπνο ο οικοδεσπότης, επειδή οι κεκλιμένοι αρνήθηκαν να παραβρεθούν; (Λουκάς ΙΔ/14: 16-24). Ασφαλώς όχι. Οι βουλές του Θεού είναι αμετάβλητες, αναλλοίωτες. «Ο Θεός δεν είναι άνθρωπος για να ψευστεί, ούτε γιος ανθρώπου για να μεταμεληθεί. Αυτός είπε, και δεν θα εκτελέσει; Ή, μίλησε, και δεν θα το τηρήσει;» (Αριθμοί ΚΓ/23: 19). 
     «Ο καθήμενος εν ουρανοίς θέλει γελάσει». Ο Θεός, που έχει το θρόνο Του στους ουρανούς, που είναι ο δημιουργός και συντηρητής των πάντων, θα χλευάσει την ανοησία, το θράσος, την ασέβεια και τη ματαιότητα των μωρών ανθρώπων. Πάνω στο θυμό Του ο Κυρίαρχος του σύμπαντος θα στραφεί με οργή και θα συνταράξει όλους τους εναντίους Του. 
      Ο Κύριος «έστειλεν...» και «πάλιν έστελεν…», και «πάλιν...». «Έτι λοιπόν έχων ένα υιόν, αγαπητόν αυτού, απέστειλε και αυτόν προς αυτούς έσχατον, λέγων ότι θέλουσιν εντραπή τον υιόν μου. Εκείνοι δε οι γεωργοί είπον προς αλλήλους ότι ούτος είναι ο κληρονόμος έλθετε, ας φονεύσωμεν αυτόν, και θέλει είσθαι ημών η κληρονομία. Και πιάσαντες αυτόν εφόνευσαν και έρριψαν έξω του αμπελώνος. Τι λοιπόν θέλει κάμει ο κύριος του αμπελώνος; Θέλει ελθεί και απολέσει τους γεωργούς και θέλει δώσει τον αμπελώνα εις άλλους» (Μάρκος ΙΒ/12: 6-9). 
     Ο Ψαλμωδός επαφίεται απόλυτα στη δίκαιη κρίση του αδέκαστου Κριτή. Την απάντηση στην παγκόσμια συνωμοσία θα την δώσει ο ίδιος ο Θεός. Είναι γεγραμμένον «εις εμέ ανήκει η εκδίκησις» (Δευτερονόμιο ΛΒ/32: 35). Ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς αναφέρει: «ο δε Θεός δεν θέλει κάμει την εκδίκησιν των εκλεκτών αυτού των βοώντων προς αυτόν ημέραν και νύκτα, αν και μακροθυμή δι' αυτούς;» (Λουκάς ΙΗ/18: 7). Εγώ λέγει Κύριος, έχρισα Βασιλιά που θα βασιλεύει πάντοτε. Τι κι αν απορρίφθηκε από τους ανθρώπους. «Ο λίθος, τον οποίον απεδοκίμασαν οι οικοδομούντες, ούτος έγεινε κεφαλή γωνίας; Πας όστις πέση επί τον λίθον εκείνον θέλει συντριφθή εις όντινα δε επιπέση, θέλει κατασυντρίψει αυτόν» (Λουκάς Κ/20: 17,18). 
     7. Εγώ θέλω αναγγείλει το πρόσταγμα ο Κύριος είπε προς εμέ, Υιός μου είσαι σύ εγώ σήμερον σε εγέννησα 
    Ο Θεός αναγγέλλει και μας αποκαλύπτει ότι μέσα στο Έλεός Του και την Αγάπη Του έδωσε ένα Σωτήρα και δι’ Αυτού επιτέλεσε ένα τέλειο και ολοκληρωμένο Έργο λύτρωσης και αποκατάστασης του αμαρτωλού ανθρώπου. Είναι Αυτός που θα βασιλεύει «εωσού θέσει τους εχθρούς του υποπόδιον των ποδών του» (Ματθαίος ΚΒ/22: 44). Τούτο που δεν εκπληρώθηκε πλήρως στη βασιλεία του Δαβίδ θα επαληθευτεί στο Πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού. Το «εγώ σήμερον σε εγέννησα» χρησιμοποιείται στην Καινή Διαθήκη, για να τονίσει την ανάσταση του Χριστού (Πράξεις ΙΓ/13: 33), που σήμανε την αυγή μιας νέας λυτρωμένης ζωής, της νέας γενιάς των εκ Θεού γεννηθέντων, διά της εις Αυτόν πίστεως. 
     8. Ζήτησον παρ' εμού, και θέλω σοι δώσει τα έθνη κληρονομίαν σου, και ιδιοκτησίαν σου τα πέρατα της γής.
     Ο Θεός Πατέρας έχει υποσχεθεί στον Υιόν Του την κυριαρχία Του πάνω σε όλα τα έθνη της γης. Όλη η γη από το ένα άκρο έως το άλλο, θα υποταχθεί στην εξουσία Του. Τα επαναστατημένα έθνη της γης, αφού απελευθερωθούν από την εξουσία των δυνάμεων του σκότους που βρίσκονται σήμερα, θα επανέλθουν στον νόμιμο Κύριό τους. Η νίκη του Κυρίου Ιησού Χριστού πάνω στο σταυρό Τον καθιστά αιώνιο Βασιλιά και κληρονόμο πάντων. «Διά τούτο και ο Θεός υπερύψωσεν αυτόν και εχάρισεν εις αυτόν όνομα το υπέρ παν όνομα, διά να κλίνη εις το όνομα του Ιησού παν γόνυ επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και πάσα γλώσσα να ομολογήση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος εις δόξαν Θεού Πατρός» (Φιλιππησίους Β/2: 9-11). 
       9. θέλεις ποιμάνει αυτούς εν ράβδω σιδηρά ως σκεύος κεραμέως θέλεις συντρίψει αυτούς. 
      Μπορεί κατά τα τραγικά γεγονότα του Γολγοθά να πραγματοποιήθηκε προσωρινά μία φαινομενική νίκη του εχθρού, σύμφωνα με το: «θέλω πατάξει τον Ποιμένα και θέλουσι διασκορπιστεί τα πρόβατα» (Ματθαίος ΚΣ/26: 31), όμως η τελική ποίμανση του κόσμου ανήκει στον αναστημένο και ζώντα νικητή Χριστό, τον «Ποιμένα και Επίσκοπο των ψυχών ημών» (Α’ Πέτρου Β/2: 25), ο Οποίος θα ποιμάνει «μία ποίμνη, μ’ έναν Ποιμένα» (Ιωάννης Ι/10: 16). «Ο δε Θεός τής ειρήνης, που ανέβασε από τους νεκρούς τον μεγάλο ποιμένα των προβάτων, διαμέσου τού αίματος της αιώνιας διαθήκης, τον Κύριό μας, τον Ιησού» (Εβραίους ΙΓ/13: 20). 
      Στο βιβλίο της «Αποκάλυψης» τρεις φορές αναφέρονται τα λόγια αυτού του εδαφίου. 
    α/ Στην επιστολή προς την εκκλησία των «Θυατείρων». «όστις νικά και όστις φυλάττει μέχρι τέλους τα έργα μου, θέλω δώσει εις αυτόν εξουσίαν επί των εθνών και θέλει ποιμάνει αυτούς εν ράβδω σιδηρά, θέλουσι συντριφθή ως τα σκεύη του κεραμέως, καθώς και εγώ έλαβον παρά του Πατρός μου» (Αποκάλυψη Β/2: 26,27). Στο εδ. αυτό δε γίνεται λόγος για πολιτική ή κοσμική εξουσία, αλλά για το θρίαμβο της Εκκλησίας του Χριστού. 
      β/ Στο κεφ. ΙΒ/12: 5 «Και εγέννησε παιδίον άρρεν, το οποίον μέλλει να ποιμάνη πάντα τα έθνη εν ράβδω σιδηρά και το τέκνον αυτής ηρπάσθη προς τον Θεόν και τον θρόνον αυτού». 
    γ/ Στο κεφ. ΙΘ/19: 15 «Και εκ του στόματος αυτού εξέρχεται ρομφαία κοπτερά, διά να κτυπά με αυτήν τα έθνη και αυτός θέλει ποιμάνει αυτούς εν ράβδω σιδηρά και αυτός πατεί τον ληνόν του οίνου του θυμού και της οργής του Θεού του παντοκράτορος»
      Όλα αυτά τα εδάφια καταδεικνύουν ότι η τελική νίκη θα είναι του Χριστού. Θα συντρίψει όλους εκείνους που επαναστάτησαν, που απέρριψαν το σωτήριο Έργο Του, που στράφηκαν εναντίον Του. Αυτό θα συμβεί τόσο κατά τον ερχομό Του στη γη κατά τη δευτέρα παρουσία Του, όσο και κατά τη διάρκεια της χιλιετούς βασιλείας Του (Αποκάλυψη Κ/20: 6). 
           10 Τώρα λοιπόν, βασιλείς, συνετίσθητε διδάχθητε, κριταί της γης. 
     «Συνετισθείτε». Ασύνετος είναι ο άνθρωπος μακριά από το Θεό, εγωιστής και αλαζόνας. Ο Θεός διά του Πνεύματος του Αγίου καλεί τους βασιλιάδες και τους κυβερνήτες της γης να έλθουν στα λογικά τους, να συνετισθούν, να έλθουν «εις εαυτόν», να αποβάλουν την εγωπάθειά τους, που τους έχει οδηγήσει σε πνευματική τύφλωση και να μετανοήσουν, να διδαχθούν από τα έργα Του, να σκεφτούν λογικά, να αγαπήσουν ειλικρινά το Θεό και να Τον υπηρετήσουν. «Τους καιρούς λοιπόν της αγνοίας παραβλέψας ο Θεός, τώρα παραγγέλλει εις πάντας τους ανθρώπους πανταχού να μετανοώσι» (Πράξεις ΙΖ/17: 30) και «να επιστρέφωσιν εις τον Θεόν, πράττοντες έργα άξια της μετανοίας» (Πράξεις ΚΣ/26: 20). 
    «διδάχθητε». Ας διδαχτούμε από τις αποτυχίες μας, από το αδιέξοδο αμαρτωλό παρελθόν μας, ας βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και ας δούμε την αλήθεια κατάματα. Όλα αυτά θα πρέπει να συμβούν «τώρα που είναι καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού, τώρα που είναι ημέρα σωτηρίας» (Β’ Κορινθίους Σ/6: 2). Τώρα που η οργή του Θεού δεν έχει ξεσπάσει ακόμα πάνω στην αρνησίθεη ανθρωπότητα. Ας παρατηρούμε με προσοχή τα «σημεία των καιρών» καθώς τα σύννεφα στον ορίζοντα καθημερινά πυκνώνουν και μεγαλώνουν. 
        11 Δουλεύετε τον Κύριον εν φόβω και αγάλλεσθε εν τρόμω. 
       Γίνεται αναφορά σε μία πρόσκληση υπηρεσίας, αναγνώρισης, υποταγής, λατρείας του αληθινού Θεού. Ο πιστός άνθρωπος θα πρέπει να στέκεται «εν φόβω», δηλ. με απόλυτο σεβασμό στον Κύριο. Ο Απ. Παύλος μας προτρέπει μέσα από την επιστολή «προς Φιλιππησίους» (Β/2: 12) «Ώστε, αγαπητοί μου, καθώς πάντοτε υπηκούσατε, ουχί ως εν τη παρουσία μου μόνον, αλλά τώρα πολύ περισσότερον εν τη απουσία μου, μετά φόβου και τρόμου εργάζεσθε την εαυτών σωτηρίαν»
    12 Φιλείτε τον Υιόν, μήποτε οργισθή, και απολεσθήτε εκ της οδού, όταν εξαφθή ταχέως ο θυμός αυτού. Μακάριοι πάντες οι πεποιθότες επ' αυτόν. 
     Το τελευταίο εδάφιο του Ψαλμού προτρέπει τους πιστούς να έχουν αγάπη προς τον Υιό. «Αγαπήστε το Χριστό, συμφιλιωθείτε μαζί Του, επιστρέψατε εις Αυτόν με ειλικρινή μετάνοια και πίστη». Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για θεραπεία, για την ανοικοδόμηση των ανθρώπινων γκρεμισμάτων, ο μόνος δρόμος που οδηγεί κατ’ ευθείαν στο «σπίτι» του Πατέρα. Ο Απ. Παύλος, εκφράζοντας τη μεγάλη του αγάπη για το Χριστό, γράφει προς τους Χριστιανούς της Γαλατίας: «Μετά του Χριστού συνεσταυρώθην ζω δε ουχί πλέον εγώ, αλλ' ο Χριστός ζη εν εμοί καθ' ο δε τώρα ζω εν σαρκί, ζω εν τη πίστει του Υιού του Θεού, όστις με ηγάπησε και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ εμού» (Γαλάτας Β/2: 20).
   Μακάριοι πάντες οι πεποιθότες επ' αυτόν. Ο Ψαλμός κλίνει με έναν «μακαρισμό». Είναι τρισευτυχισμένοι αυτοί που έχουν την ελπίδα τους στο Θεό, που έχουν μια ζωντανή πνευματικά σχέση μαζί Του. Διότι λέγει η γραφή "Πας ο πιστεύων επ' αυτόν δεν θέλει καταισχυνθή" (Ρωμαίους Ι/10: 11). ---

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου