Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ

       Η μεγαλύτερη ευλογία στη ζωή του πιστού ανθρώπου είναι το προνόμιο της προσευχής, το μεγάλο, το μοναδικό προνόμιο που έχει ο πιστός άνθρωπος να μιλάει με τον ουράνιο Πατέρα Θεό. Ο πιστός έχει παντού και πάντοτε ελεύθερη είσοδο στα "Άγια των Αγίων" μπροστά στο θρόνο του ουράνιου Πατέρα. Έρχεται ενώπιόν Του με δύναμη, με παρρησία και εκεί ανοίγει την καρδιά του. Εκφράζει τις ανάγκες του, τα προβλήματά του, με εμπιστοσύνη, με δύναμη, με σιγουριά, με απόλυτη βεβαιότητα.
      Μπορεί τα καθημερινά προβλήματα της ζωής να μας βάλουν τείχη μπρος, πίσω, κάτω, όμως με κανέναν τρόπο δεν μπορούν να κλείσουν την γραμμή επικοινωνίας προς τα άνω. Η γραμμή επικοινωνίας προς τα άνω θα είναι πάντα ανοικτή, ανεξάρτητα και πέρα από τις συνθήκες που επικρατούν γύρω μας.
      Ο Ιωνάς προσευχήθηκε μέσα στα βάθη της θάλασσας και μέσα στην κοιλιά του κήτους και ο Θεός τον άκουσε  (βιβλίο Ιωνά, κεφ. Β/2). Οι κάτοικοι της Νινευή προσευχήθηκαν και με την προσευχή τους έκαναν το Θεό να αλλάξει γνώμη, να αλλάξει σχέδια (Ιωνάς Γ/3: 10). Τόσο μεγάλη είναι η δύναμη της προσευχής;
      Στην επιστολή "προς Εβραίους" (κεφ. Δ/4, εδ. 14 - 16) αναφέρεται: «έχοντες λοιπόν Αρχιερέα μέγα, ο οποίος διήλθε τους ουρανούς, Ιησούν τον υιόν του Θεού, ας κρατώμεν την ομολογίαν. Διότι δεν έχομεν αρχιερέα μη δυνάμενον να συμπαθήσει εις τας ασθενείας ημών (που να μην μπορεί να συμμεριστεί τα προβλήματά μας και τις αδυναμίες μας). Αντίθετα έχει δοκιμαστεί σε όλα, επειδή έγινε άνθρωπος σαν και μας, χωρίς όμως να αμαρτήσει. Ας πλησιάζουμε λοιπόν με θάρρος το θρόνο της χάριτος του Θεού, για να μας σπλαχνιστεί και να μας δώσει χάρη στον καθένα μας, στην ώρα που την έχουμε ανάγκη».
    Είναι μεγάλη η δύναμη και θαυμαστά τα αποτελέσματα της προσευχής. Στην επιστολή του "Ιακώβου" (κεφ. Ε/5: 16-18) αναφέρεται: «Εξομολογείστε ο ένας στον άλλον τα πταίσματά σας, και προσεύχεστε ο ένας για τον άλλον για να γιατρευτείτε. Πολύ ισχύει η δέηση του δικαίου που γίνεται ένθερμα. Ο Ηλίας ήταν άνθρωπος ομοιοπαθής με μας, και προσευχήθηκε ένθερμα για να μη βρέξει και δεν έβρεξε επάνω στη γη για τρία χρόνια και έξι μήνες και πάλι προσευχήθηκε, και ο ουρανός έδωσε βροχή, και η γη βλάστησε τον καρπό της».
     Στην επιστολή "προς Εφεσίους" (κεφ. Σ/6, εδ. 18) αναφέρεται: «Παράλληλα να προσεύχεστε πάντοτε υποβάλλοντας όλα τα αιτήματα και τις παρακλήσεις σας στο Θεό, με την οδηγία του Πνεύματος. Και γι’ αυτό το σκοπό να αγρυπνείτε με πολλή επιμονή και να προσεύχεστε για όλους τους πιστούς».
   Ποιοι πραγματικά είναι οι λόγοι που κάνουν την προσευχή αναγκαία για τον πιστό άνθρωπο, σύμφωνα με το Λόγο του Θεού;
1. «Διότι δεν είναι η πάλη ημών ενάντια εις αίμα και σάρκα, αλλά εναντίον εις τα αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου». 
Ο εχθρός βρίσκεται κάθε στιγμή σε υπηρεσία, είναι πονηρός, είναι ισχυρός και δε σταματά ποτέ να εφευρίσκει τρόπους, ώστε να οδηγεί τον πιστό άνθρωπο στην πτώση, την παρακοή, την απομάκρυνση από τον εχθρό. Ζούμε καθημερινά ένα μεγάλο πνευματικό πόλεμο. Στη μάχη αυτή αγωνίζεται ο Θεός, για να σώσει τον άνθρωπο και ο εχθρός, ο αρχαίος όφις, ο πονηρός, ο διάβολος για να τον καταστρέψει.
  2. Ο Θεός έναν τρόπο έχει ορίσει, για να επικοινωνούμε μαζί Του, να ζητάμε απ’ Αυτόν και να υποβάλουμε τα αιτήματά μας. Την προσευχή. Ο Λόγος του Θεού στην επιστολή του "Ιακώβου" (κεφ. 4, εδ. 2) αναφέρει «δεν έχετε επειδή δεν ζητάτε». Η πρόοδος η πνευματική, αλλά και η εν γένει διακονία μας είναι συνυφασμένη με την προσευχή. Η έλλειψη προσευχή μας οδηγεί σε μηδενικά αποτελέσματα και σε πνευματικό θάνατο.
  3. Οι Απόστολοι θεώρησαν την προσευχή ως το σπουδαιότερο καθήκον της ζωής τους. Στην επιστολή (Β' Τιμοθέου Α/1: 3) αναφέρεται : «Ευχαριστώ τον Θεό, τον οποίο λατρεύω από προγόνων με καθαρή συνείδηση, ότι αδιάκοπα σε θυμάμαι στις δεήσεις μου νύχτα και ημέρα».
  4. Στη ζωή του ίδιου του Κυρίου μας του Ιησού Χριστού πρωταρχική θέση είχε η προσευχή. Στο Ευαγγέλιο του "Μάρκου" (Α/1: 35) αναφέρεται: «και το πρωί, ενώ ήταν πολύ σκοτάδι, αφού σηκώθηκε, βγήκε έξω, και πήγε σε έναν ερημικό τόπο, και εκεί προσευχόταν».Σηκωνόταν πρωί ο Κύριος και προσευχόταν.
  5. Η προσευχή είναι η βάση της διακονίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Στον ουρανό προσεύχεται και μεσιτεύει για τον καθένα από μας. Στην επιστολή "προς Εβραίους" (Ζ/7: 25, αναφέρεται : «Γι' αυτό, μπορεί και να σώζει ολοκληρωτικά αυτούς που προσέρχονται στον Θεό, διαμέσου Αυτού, ζώντας πάντοτε για να μεσιτεύσει για χάρη τους».
  6. Με την προσευχή μπορούμε να βρούμε τη χάρη που χρειαζόμαστε για βοήθεια στην κατάλληλη στιγμή. Στην επιστολή "προς Εβραίους" (Δ/4: 16) αναφέρεται: «Ας πλησιάζουμε, λοιπόν, με παρρησία στον θρόνο τής χάρης, για να πάρουμε έλεος, και να βρούμε χάρη προς βοήθεια σε καιρό ανάγκης». Ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή «προς Ρωμαίους» (κεφ. ΙΕ/15, εδ. 30) αναφέρει : «Σας παρακαλώ, όμως, αδελφοί, για το όνομα του Ιησού Χριστού και για την αγάπη τού Πνεύματος, να συναγωνιστείτε μαζί μου προσευχόμενοι για μένα στον Θεό». Ο απόστολος ζητούσε αδελφούς να συναγωνισθούν μαζί του στις προσευχές. Πόσο το έχουμε ανάγκη αυτό σήμερα!
 7. Προσευχή που θα διακρίνεται για την πίστη, τη βεβαιότητα ότι ο Θεός είναι ο μόνος δυνάμενος να κάνει "υπέρ εκ περισσού, απ’ όσα εμείς νοούμε ή ζητούμε" (Εφεσίους Γ/3: 20).
--Τέτοια στάθηκε η προσευχή της "Χαναναίας" (Ματθαίος ΙΕ/15: 22-28), γυναίκας εθνικής, που αντιμετώπισε τις τόσο απότομες αρνήσεις του Κυρίου μας, για να κερδίσει τελικά το θαυμασμό Του. 
--Τέτοια στάθηκε η ολονύκτια πάλη του Ιακώβ για την ευλογία του Θεού (Γένεση ΛΒ/32 : 24-30).
--Τέτοια στάθηκε και η προσευχή του Μωυσή στην έρημο για τη θεία παρουσία και οδηγία (Έξοδος ΛΒ/32  & , ΛΓ/33).
-- Ο Λόγος του Θεού μας αναφέρει ότι θα πρέπει να ερχόμαστε να προσευχηθούμε, να υψώνουμε «καθαράς χείρας» (Α΄ Τιμοθέου Β/2: 8).
-- Επίσης πρέπει να προσευχόμαστε και "να μην αποκάμνουμε" (Λουκάς ΙΗ/18: 1).
 Να θυμόμαστε πάντοτε την επιμονή εκείνης της χήρας που ερχόταν μπροστά στον άδικο κριτή, να θυμόμαστε εκείνη τη Χαναναία.
* Μην πούμε ποτέ πως η ώρα δεν είναι κατάλληλη για προσευχή. Να θυμόμαστε πως ο Χριστός προσευχόταν ακόμα και όταν ήταν καρφωμένος στο σταυρό.
* Μην αφήσουμε ποτέ στην καρδιά μας πικρία και παράπονο εναντίον του αδελφού μας. Να θυμόμαστε πάντοτε πως ο Χριστός πάνω στο σταυρό προσευχόταν για τους σταυρωτές Του.
* Μην πούμε ποτέ πως είναι αργά για τη σωτηρία μιας ψυχής. Να θυμόμαστε πάντοτε πως μια ειλικρινής προσευχή έσωσε το ληστή την τελευταία στιγμή πάνω στο σταυρό. 
* Μην ξεχνάμε ποτέ πως ο δρόμος του θριάμβου αρχίζει από μια Γεθσημανή και περνά από κάποιο Γολγοθά.
     Στο Ευαγγέλιο «κατά Ιωάννην»  (κεφ. ΙΣ/16) αναφέρεται :
23 Και κατά την ημέρα εκείνη δεν θα ζητήσετε από Μένα τίποτε. Σας διαβεβαιώνω απόλυτα ότι, όσα αν ζητήσετε από τον Πατέρα στο όνομά μου, θα σας τα δώσει.
24 Μέχρι τώρα δεν ζητήσατε τίποτε στο όνομά μου, ζητάτε και θα παίρνετε, για να είναι πλήρης η χαρά σας.
25 Αυτά τα μίλησα σε σας με παρομοιώσεις, όμως, έρχεται ώρα, οπότε δεν θα μιλήσω πλέον με παρομοιώσεις, αλλά θα σας αναγγείλω ανοιχτά για τον Πατέρα.
26 Κατά την ημέρα εκείνη θα ζητήσετε στο όνομά Μου και δεν σας λέω ότι εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα για σας
27 επειδή, ο ίδιος ο Πατέρας σάς αγαπάει, για τον λόγο ότι εσείς αγαπήσατε Εμένα, και πιστέψατε ότι Εγώ από τον Πατέρα εξήλθα.
    Όσο ο Κύριος ήταν μαζί με τους μαθητές, οι μαθητές ζητούσαν από τον Κύριο. (Κύριε 5.000 άνθρωποι τι να τους δώσουμε να φάνε)….. Σύμφωνα λοιπόν με τον Λόγο του Θεού τα αίτηματά μας θα πρέπει να είναι πάντοτε προς τον Πατέρα Θεό, στο Όνομα του Ιησού Χριστού. Με την φράση «όσα», εννοεί ο Κύριος όσα είναι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Δεν έχει νόημα να πει κανείς: "βοήθησέ με, Πατέρα, να κλέψω απόψε το βράδυ ή βοήθησέ για να κερδίσω το λαχείο γιατί βαριέμαι να δουλεύω".
     Για να λάβουμε από το Θεό τις ευλογίες του και να εκπληρωθούν τα αιτήματά μας, θα πρέπει ο Θεός να είναι ΠΑΤΕΡΑΣ μας. Πώς γίνεται ο Θεός Πατέρας μας; Ο Λόγος του Θεού και εδώ είναι απόλυτα σαφής: «κατά Ιωάννην» (Α/1: 12, 13). «Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γείνωσι τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού, οίτινες, ουχί εξ αιμάτων, ουδέ εκ θελήματος σαρκός ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ' εκ Θεού εγεννήθησαν».
    Ο άνθρωπος εξαιτίας της αμαρτίας έχει απομακρυνθεί από το Θεό και όχι μόνον δεν Τον γνωρίζει, αλλά έχει και μια στάση εχθρική απέναντί Του. Όμως, καθώς πιστεύει στον Χριστό, γίνεται παιδί του Θεού, γιατί αυτός πλήρωσε πάνω στο σταυρό για την αμαρτία όλων των ανθρώπων. Αφού ο Χριστός πλήρωσε και μας απήλλαξε από την αμαρτία μας, ο Θεός μας συγχώρησε και μας έκανε παιδιά Του.
    Τώρα δια Ιησού Χριστού είμαστε παιδιά του Θεού και μπορούμε να ζητάμε από τον Πατέρα Θεό ό,τι έχουμε ανάγκη. Στο ευαγγέλιο «κατά Ματθαίον»  (κεφ. Ζ/7, εδάφ. 7 – 11) αναφέρεται :
7. Αιτείτε, και θέλει σας δοθή,  ζητείτε, και θέλετε ευρεί, κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή.
8 Διότι πας ο αιτών λαμβάνει και ο ζητών ευρίσκει και εις τον κρούοντα θέλει ανοιχθή.
9 Η τις άνθρωπος είναι από σας, όστις εάν ο υιός αυτού ζητήση άρτον, μήπως θέλει δώσει εις αυτόν λίθον;
10 και εάν ζητήση οψάριον, μήπως θέλει δώσει εις αυτόν όφιν;
11 εάν λοιπόν σεις, πονηροί όντες, εξεύρητε να δίδητε καλάς δόσεις εις τα τέκνα σας, πόσω μάλλον ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς θέλει δώσει αγαθά εις τους ζητούντας παρ' αυτού;
     Δεν αρκεί ο άνθρωπος να προσεύχεται στο Θεό. Για να εισακουστεί η προσευχή και να φθάσει μέχρι τον ουρανό θα πρέπει να έχει ένα σημαντικό στοιχείο. Να είναι σωστή προσευχή και για να είναι σωστή η προσευχή μας θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τον Λόγο του Θεού. Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να πας στην Τράπεζα να πάρεις χρήματα από το λογαριασμό σου χωρίς ταυτότητα ή βιβλιάριο. Ας είναι δικά σου τα χρήματα, ας σου ανήκουν, πρέπει να πας με το σωστό τρόπο να τα πάρεις. Μόνον η σωστή προσευχή θα μπορεί να έχει αποτέλεσμα.
    Ο Θεός μας διαβεβαιώνει μέσα από το λόγο τα εξής :
1/ "προς Φιλιππησίους" (Δ/4: 19)  «Ο δε Θεός μου θέλει εκλπληρώσει πάσαν χρείαν σας κατά τον πλούτον αυτού εν δόξη, διά Ιησού Χριστού».
2/ «Χάρις και ειρήνη πληθυνθείη εις εσας δια της επιγνώσεως του Θεού, και του Ιησού του Κυρίου ημών, καθώς η θεία δύναμις αυτού εχάρισεν εις ημάς πάντα τα προς ζωήν και ευσέβειαν, δια της επιγνώσεως του καλέσαντος ημάς δια της δόξης αυτού και αρετής» (Β΄ Πέτρου Α/1: 2).
     Όλα αυτά που μας ανήκουν, που μας τα έχει χαρίσει ο Θεός θα πρέπει να τα ζητάμε με προσευχή. Ο Θεός μας έχει προσφέρει τα πάντα, εκείνο που μένει να κάνουμε εμείς είναι να πάμε να τα ζητήσουμε, να τα διεκδικήσουμε και να τα πάρουμε. Γιατί πρέπει να τα ζητήσουμε, αφού ο Θεός γνωρίζει τις ανάγκες μας; Για να γνωρίζουμε εμείς από πού προέρχεται "πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον" (Ιάκωβος Α/΄1: 17).
      Συμπέρασμα. Για να έχει αποτέλεσμα η προσευχή μας θα πρέπει να είναι προς τον Πατέρα, διά Ιησού Χριστού. Για να πας όμως στο Χριστό, θα πρέπει να Tον γνωρίζεις προσωπικά. Θα πρέπει να γνωρίζεις τι Εκείνος έκανε για τη σωτηρία του κάθε ανθρώπου και πόσο πολύ τον αγάπησε.
      Ας προσέξουμε ένα σοβαρό λάθος που έκαναν τα παιδιά του Σκευά (Πράξεις Αποστόλων ΙΘ/19: 13-16). Δεν είχαν γνωρίσει το Χριστό και συνεπώς δεν ήσαν παιδιά του Θεού, όμως χρησιμοποίησαν το όνομα του Χριστού, ενώ δεν είχαν το δικαίωμα να το χρησιμοποιούν. Και σηκώθηκε επάνω ο δαιμονισμένος άνθρωπος και τους έδειρε. Ένας έδειρε επτά ανθρώπους και έφυγαν μισόγυμνοι. (Πράξεις ΙΘ/19: 13-16).
    Ο Ιησούς Χριστός, ενώ είμαστε μακριά από το Θεό και δεν Τον γνωρίζαμε, μας έφερε σε επικοινωνία με το Θεό δια της σταυρικής Του θυσίας. (Ρωμαίους Ε/5: 1-14). Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις στον ουρανό άλλο όνομα, διότι δεν υπάρχει δι’ ουδενός άλλου Σωτηρία, ούτε άλλο όνομα υπάρχει υπό τον ουρανό για να σωθούμε (Πράξεις Δ/4: 12).
      Ο Κύριος Ιησούς Χριστός μας έχει διαβεβαιώσει: «Κάθε εξουσία δόθηκε σε μένα στον ουρανό και στη γη, τώρα πηγαίνετε στο όνομά μου και κάνετε αυτά τα οποία Εγώ έκανα». (Ματθαίος ΚΗ/28: 18- 20). Μας διαβεβαιώνει: "Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια, η ζωή". Θέλεις να πας στον Πατέρα, Ιησούς Χριστός. Θέλεις να γνωρίσεις την αλήθεια, θέλεις να έχεις αιώνια ζωή; Γνώρισε τον Ιησού Χριστό. Οι άνθρωποι που δε γνωρίζουν το Χριστό, δε γνωρίζουν την αλήθεια, και κατά συνέπειαν δεν έχουν αιώνια ζωή. Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις και μη γνωρίζοντας που να υπάγουν, καταφεύγουν σε ανθρώπους και μπορούν να φτάσουν ακόμα και στις "ζώνες της Παναγιάς" ή και στις παντόφλες..., για να λάβουν βοήθεια.
      ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΡΔΙΑ. «Αγαπτοί, εάν η καρδιά ημών δεν μας κατακρίνει, έχομεν παρρησίαν προς τον Θεός και ότι αν ζητούμε λαμβάνομεν παρ’ αυτού, διότι φυλάττομεν τα εντολάς αυτού, και πράττομεν τα αρεστά ενώπιον αυτού» (Α Ιωάννoυ Γ/3: 21).
      Ό,τι ζητάμε θα πρέπει να το ζητάμε με καθαρή καρδιά. Εάν η καρδιά μας δεν είναι καθαρή και μας κατακρίνει για το ένα σφάλμα ή το άλλο, τότε μην περιμένουμε να εισακουστεί η προσευχή μας. Καθαρή είναι η καρδιά του ανθρώπου, αν δεν υπάρχει μέσα μας πικρία, κακία, μίσος, ζήλια, ασυγχωρησία, όταν έχει εξομολογηθεί τις παραβάσεις και έχει επικαλεστεί το αθώο αίμα του Ιησού Χριστού. "εάν όμως περιπατώμεν εν τω φωτί, καθώς αυτός είναι εν τω φωτί, έχομεν κοινωνίαν μετ' αλλήλων, και το αίμα του Ιησού Χριστού του Υιού αυτού καθαρίζει ημάς από πάσης αμαρτίας" (Α' Ιωάννου Α/1: 17). Το αίμα του Ιησού Χριστού είναι το απόλυτο λευκαντικό της ψυχής μας. Ο Θεός δια στόματος του προφήτη "Ησαΐα" (Α/1: 18) καλεί και σήμερα τον άνθρωπο: "Έλθετε τώρα, και ας διαδικασθώμεν, λέγει Κύριος εάν αι αμαρτίαι σας ήναι ως το πορφυρούν, θέλουσι γείνει λευκαί ως χιών εάν ήναι ερυθραί ως κόκκινον, θέλουσι γείνει ως λευκόν μαλλίον".
        Στο ευαγγέλιο «κατά Μάρκον» (ΙΑ/11: 25-26) αναφέρεται: Όταν έρχεσαι να προσευχηθείς, να φέρεις το αίτημά σου μπροστά στο Θεό. Για να εισακουστεί η προσευχή σου, θα πρέπει να έχει συγχωρήσει τον αδελφό σου, το συνάνθρωπό σου. Στην Κυριακή προσευχή (Ματθαίος Σ/6: 12), αναφέρεται : «και συγχώρησον εις ημάς τας αμαρτίας ημών, καθώς και ημείς συγχωρούμεν εις τους αμαρτάνοντας εις ημάς». Είναι νόμος της πνευματικής ζωής, τη συγχώρηση για να την πάρεις, θα πρέπει πρώτα να τη δώσεις. Δεν τη δίνεις, δεν την παίρνεις.
     Δικαιολογίες όπως: "δεν ξέρεις τι κακό μου έκανε, δεν ξέρεις πόσα έχασα, δεν ξέρεις πόσο με αδίκησε" δεν ευσταθούν. Αντίθετα στέκονται εμπόδιο μπροστά στο Θεό. Δένουν τα χέρια του Θεού και δεν του επιτρέπουν να ενεργήσει μέσα στη ζωή μας. Ο Λόγος του Θεού είναι ξεκάθαρος. Εάν προσεύχεσαι και θέλεις να εισακουστεί η προσευχή σου, εάν θέλεις να δεις το Θεό να ενεργεί μέσα στη ζωή σου, θα πρέπει να έχεις συγχωρήσει τον συνάνθρωπό σου.
      Ο Λόγος του Θεού μας αναφέρει: «Μη νικάσαι από το κακό, αλλά νίκα το κακό διαμέσου τού αγαθού» (Ρωμαίους ΙΒ/12: 21). Όταν κάποιος έρχεται εναντίον μας, μας συκοφαντεί, μας κάνει κακό, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι εχθρός μας είναι ο σατανάς και όχι ο άνθρωπος. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι είναι "δεμένοι" από τον εχθρό, ο οποίος τους χρησιμοποιεί ως όργανά του, για να μας κάνει κακό. Η μάχη που καλούμεθα να δώσουμε δεν είναι με «σάρκα και αίμα», αλλά είναι με τον ίδιο τον διάβολο, τον οποίον θα νικήσουμε όχι με τις δικές μας δυνάμεις, αλλά "δια του υποτάξαντος αυτόν". Θα τον νικήσουμε με τη δύναμη του αναστημένου και δοξασμένου Ιησού Χριστού.
       Πρέπει να συγχωρούμε. Ο ίδιος ο Κύριος επάνω στο σταυρό είπε: «Πατέρα συγχώρησε τους γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν», άσχετα αν οι σταυρωτές δε μετάνιωναν, άσχετα αν αυτοί αλάλαζαν: «το αίμα να έρθει επάνω μας και στα παιδιά μας».
       Η προσευχή μας, για να εισακουστεί, θα πρέπει να είναι σύμφωνη με το θέλημα του Θεού. «Εάν ζητούμε κάτι σύμφωνα με το θέλημά Του μας ακούει και αν ξέρουμε ότι ακούει τα αιτήματά μας, ξέρουμε ότι λαμβάνουμε ότι ζητήσουμε» (επιστολή Α΄ Ιωάννου Ε/5: 15).
       Ό,τι ζητάμε θα πρέπει να το ζητάμε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Ο Λόγος του Θεού μας λέει ότι δε λαμβάνουμε, διότι ζητάμε κακώς, για τις ηδονές μας κλπ και όταν ζητάμε κακώς, ο Θεός δε μας ακούει. (Ιάκωβος Δ/4: 3). Το θέλημα του Θεού είναι αποτυπωμένο μέσα στο Λόγο του Θεού. Για να γνωρίζουμε το θέλημα του Θεού, θα πρέπει να γνωρίζουμε το Λόγο του Θεού. Για να γνωρίζουμε το Λόγο του Θεού, θα πρέπει να τον διαβάζουμε (Α΄Ιωάννου Ε/5: 14,15) Δεν μπορείς να ζητάς από το Θεό κάτι που δεν είναι σύμφωνο με το θέλημά Του. Μόνον τότε θα ερχόμαστε κοντά στο Θεό, όταν ταυτίζουμε το θέλημά μας με το θέλημα του Θεού. (Α΄ Ιωάννου Γ/3: 22). Η αγάπη του Θεού είναι να τηρούμε τις εντολές του. Μόνον αν τηρούμε τις εντολές του Θεού, θα εισακουστεί η προσευχή μας.
       Οι εντολές του Θεού δεν είναι βαριές, γιατί κάθε τι που έχει γεννηθεί από Θεό, νικά τον κόσμο. Βάση όλων των εντολών του Θεού είναι να έχουμε αγάπη προς το Θεό και αγάπη ο ένας για τον άλλο.  Ο εκ γενετής τυφλός σε εκείνους τους φανατικούς Φαρισαίους είπε: «Εξεύρομεν δε ότι αμαρτωλούς ο Θεός δεν ακούει, αλλ' εάν τις ήναι θεοσεβής και κάμνη το θέλημα αυτού, τούτον ακούει. (κατά Ιωάννην Θ/9: 31).
       Στο «κατά Mάρκον» (ΙΑ/11: 22 – 24) αναφέρεται: «Και αποκριθείς ο Ιησούς, λέγει προς αυτούς Έχετε πίστιν Θεού, διότι αληθώς σας λέγω ότι όστις είπη προς το όρος τούτο, Σηκώθητε και ρίφθητι εις την θάλασσαν, και δεν διστάση εν τη καρδία αυτού, αλλά πιστεύση ότι εκείνα τα οποία λέγει γίνονται, θέλει γείνει εις αυτόν ό,τι εάν είπη, διά τούτο σας λέγω, Πάντα όσα προσευχόμενοι ζητείτε, πιστεύετε ότι λαμβάνετε, και θέλει γίνει εις εσάς». Ο,τιδήποτε έχουμε ανάγκη και ο,τιδήποτε ο Θεός μας υποσχέθηκε το λαμβάνουμε στη ζωή μας με πίστη. Χωρίς πίστη δεν μπορείς να ευχαριστήσεις το Θεό. Ο Θεός είπε για τον Ιησού. "Αυτός είναι ο Υιός Μου ο Αγαπητός στον οποίον Εγώ ευαρεστήθηκα" (Λουκάς Γ/3: 22). Ο,τιδήποτε έκανε ο Ιησούς το έκανε με πίστη. Ενεργώ με πίστη σημαίνει ότι ενεργώ, όπως ακριβώς ο Θεός θέλει. «Δια πίστεως ο Αβελ έκανε καλύτερη θυσία από τον Κάιν»(προς Εβραίους ΙΑ/11: 4).
      Τι σημαίνει δια πίστεως. Θα πρέπει να γνωρίζει ο άνθρωπος ποιο είναι το θέλημα του Θεού. Ο Άβελ και ο Κάιν άκουσαν από τον πατέρα τους ότι το θέλημα του Θεού ήταν, όταν έρχονται ενώπιόν Του, για να προσευχηθούν, να θυσιάζουν από ένα αρνί. Ο Άβελ έκανε τη σωστή θυσία. Ο Κάιν, ο οποίος ήταν γεωργός, είπε: "εγώ δεν έχω αρνιά, έχω φρούτα, θα προσφέρω στο Θεό τα καλύτερα από εκείνα που έχω και έτσι θα ευαρεστήσω το Θεό". Ευαρεστείται ποτέ ο Θεός μέσα από την παρακοή; Ασφαλώς όχι. Η προσφορά μας θα πρέπει να είναι σύμφωνη με το θέλημα του Θεού. Θα πρέπει ενώπιον του Θεού να ερχόμαστε, όπως ο Θεός θέλει. Θα έπρεπε να πουλήσει τους καρπούς και να αγοράσει ένα αρνί, για να έρθει μπροστά στο Θεό, όπως ο Θεός θέλει.
      Η προσευχή θα πρέπει να αρχίζει «δια πίστεως», να συνεχίζει «δια πίστεως» και να τελειώνει «δια πίστεως».
      Για κάθε τι που προσευχόμαστε και ζητούμε από το Θεό, ο Θεός μας ακούει και αφού μας ακούει, πρέπει να πιστέψουμε ότι το λάβαμε. Αν δεν πιστεύεις σημαίνει ότι δεν έχεις πίστη. Πρέπει να πιστεύουμε ότι λάβαμε και να αρχίσουμε να ευχαριστούμε, πριν ακόμα το λάβουμε.
     Συνεπώς την προσευχή μας, την ευχαριστία και την δοξολογία μας, θα πρέπει να διακρίνουν:
1/ Ασάλευτη πίστη.
2/ Τέλεια εξάρτηση.
3/ Καθαρή καρδιά.
4/ Επιμονή.
      Επίσης να θυμόμαστε το παράδειγμα ενός μεγάλου αγωνιστή της πίστεως, του Επαφρά. Σε τι αγώνισμα αγωνιζόταν ο Επαφρά; Ο Λόγος του Θεού μας αναφέρει: «Σας ασπάζεται ο Επαφράς, όστις είναι από σας, ο δούλος του Χριστού, πάντοτε αγωνιζόμενος διά σας εν ταις προσευχαίς, διά να σταθήτε τέλειοι και πλήρεις εις παν θέλημα του Θεού» (Κολοσσαείς Δ/4: 12).
      Το αγώνισμα στο οποίο διέπρεψε ο Επαφράς ήταν οι συνεχείς προσευχές του για να σταθούν οι αδελφοί του πλήρεις «εις παν θέλημα του Θεού».

      Τελειώνοντας θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τα στοιχεία της αποτυχημένης προσευχής ως εξής :
   1. [Υπερηφάνεια] Το υπερήφανο πνεύμα θα εμποδίσει τις προσευχές μας – Φαρισαίος και Τελώνης (Λουκάς 18:10-14). "Ο Θεός στους περήφανους αντιστέκεται, στους ταπεινούς δίνει χάρη". (Ιακώβου Δ/4: 6).
2. [Μη συγχωρητικότητα] Το μη συγχωρητικό πνεύμα εμποδίζει τις προσευχές μας. Ο Λόγος του Θεού στο ευαγγέλιο «κατά Ματθαίον» (κεφ. Ε/5, εδ. 23-24) αναφέρει: «Αν λοιπόν, προσφέρεις το δώρο σου στο θυσιαστήριο, και εκεί θυμηθείς, ότι ο αδελφός σου έχει κάτι εναντίον σου, άφησε εκεί το δώρο σου, μπροστά στο θυσιαστήριο, και πήγαινε, πρώτα, συμφιλιώσου με τον αδελφό σου, και τότε, καθώς έρθεις, προόσφερε το δώρο σου».
   3. [Απιστία - Αμφιβολία] Όταν υπάρχει απιστία ή αμφιβολία στην καρδιά σου, τότε οι προσευχές σου θα εμποδιστούν. Ο Λόγος του Θεού μας αναφέρει: «Ας ζητάει, όμως, με πίστη, χωρίς να διστάζει καθόλου επειδή, αυτός που διστάζει μοιάζει με κύμα τής θάλασσας, που κινείται από τους ανέμους και συνταράζεται, επειδή, ας μη νομίζει ο άνθρωπος εκείνος ότι θα πάρει κάτι από τον Κύριο» (επιστολή Ιακώβου Α/1: 6-7).
4. [Αμαρτία] Ανεξομολόγητη αμαρτία θα εμποδίσει την προσευχή μας. «Αν θεωρούσα αδικία στην καρδιά μου, ο Κύριος δεν θα άκουγε» (Ψαλμός ΞΣ/66: 18)
5. [Αδιαφορία στο Λόγο του Θεού] Αδιαφορία ή απόρριψη της Αγίας Γραφής θα γίνουν μεγάλο εμπόδιο για τις προσευχές μας. «Εκείνος που αποστρέφει το αυτί του από το να ακούει τον νόμο, ακόμα και η προσευχή του θα είναι βδέλυγμα" (Παροιμίες ΚΗ/28: 9)
6. [Κακές σχέσεις] με τους συνανθρώπους μας. ---

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου