Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Ο ΓΩΓ ΤΟΥ ΜΑΓΩΓ

 .
 Προφήτης "ΙΕΖΕΚΙΗΛ", κεφ. ΛΗ / 38.

 1 Και έγεινε λόγος Κυρίου προς εμέ, λέγων, 
2 Υιέ ανθρώπου, στήριξον το πρόσωπόν σου επί Γωγ, την γην του Μαγώγ, του ηγεμόνος της Ρως, Μεσέχ και Θουβάλ, και προφήτευσον κατ' αυτού, 
3 και ειπέ, Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Ιδού, εγώ είμαι εναντίον σου, Γωγ, ηγεμών της Ρως, Μεσέχ και Θουβάλ 
4 και θέλω σε περιστρέψει και βάλει άγκιστρα εις τας σιαγόνας σου, και θέλω εκβάλει σε και πάσαν την δύναμίν σου, ίππους και ιππέας, πάντας τούτους εντελώς ώπλισμένους, μέγα άθροισμα μετά θυρεών και ασπίδων, πάντας τούτους μεταχειριζομένους μαχαίρας. 
5 Πέρσας, Αιθίοπας και Λίβυας μετ' αυτών πάντας τούτους μετ' ασπίδων και περικεφαλαιών 
6 τον Γομέρ και πάντα τα τάγματα αυτού, τον οίκον Θωγαρμά από των εσχάτων του βορρά και πάντα τα τάγματα αυτού και πολλούς λαούς μετά σου. 
7 Ετοιμάσθητι και ετοίμασον σεαυτόν, συ και παν το άθροισμά σου το συναθροισθέν εις σε και έσο φύλαξ εις αυτούς 
8 μετά πολλάς ημέρας θέλει γίνει επίσκεψις εις σέ εν τοις εσχάτοις χρόνοις θέλεις ελθεί εις την γην, ήτις ηλευθερώθη εκ της μαχαίρας και συνήχθη εκ πολλών λαών, εναντίον των ορέων του Ισραήλ, τα οποία κατεστάθησαν έρημα διαπαντός αυτός όμως μετεφέρθη εκ μέσου των λαών, και θέλουσι κατοικήσει πάντες ασφαλώς. 
9 Και θέλεις αναβή και ελθεί ως ανεμοζάλη θέλεις είσθαι ως νέφος, διά να σκεπάσης την γην, συ και πάντα τα τάγματά σου και πολύς λαός μετά σου. 
10 Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Και εν εκείνη τη ημέρα θέλουσιν αναβή πράγματα επί την καρδίαν σου και θέλεις βουλευθή βουλάς πονηράς 
11 και θέλεις ειπεί, Θέλω αναβή εις γην πόλεων ατειχίστων θέλω ελθεί προς ησυχάζοντας, κατοικούντας εν ασφαλεία, πάντας τούτους κατοικούντας πόλεις ατειχίστους και μη εχούσας μοχλούς και πύλας 
12 διά να λεηλατήσης λεηλασίαν και να λαφυραγωγήσης λάφυρον, διά να επαναστρέψης την χείρα σου επί ερημώσεις κατοικισθείσας και επί λαόν συνηγμένον εκ των εθνών αποκτήσαντα κτήνη και αγαθά, κατοικούντα εν μέσω της γης. 
13 Σεβά και Δαιδάν και οι έμποροι της Θαρσείς, μετά πάντων των σκύμνων αυτής, θέλουσιν ειπεί προς σε, Ηλθες να λεηλατήσης λεηλασίαν; συνήθροισας το πλήθoς σου διά να λαφυραγωγήσης λάφυρον; διά να αρπάσης αργύριον και χρυσίον, διά να λάβης κτήνη και αγαθά, διά να κάμης λείαν μεγάλην; 
14 Διά τούτο, υιέ ανθρώπου, προφήτευσον και ειπέ προς τον Γωγ, Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Εν εκείνη τη ημέρα, ότε ο λαός μου Ισραήλ θέλει κατοικεί εν ασφαλεία, συ δεν θέλεις μάθει τούτο; 
15 Και θέλεις ελθεί εκ του τόπου σου, εκ των εσχάτων του βορρά, συ και πολλοί λαοί μετά σου, άπαντες αναβάται ίππων, πλήθος μέγα και δύναμις πολλή 
16 και θέλεις αναβή εναντίον του λαού μου Ισραήλ ως νέφος, διά να σκεπάσης την γήν• τούτο θέλει είσθαι εν ταις εσχάταις ημέραις και θέλω σε φέρει εναντίον της γης μου, διά να με γνωρίσωσι τα έθνη, όταν αγιασθώ εν σοι, Γωγ, ενώπιον αυτών. 
17 Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Συ είσαι εκείνος, περί του οποίου ελάλησα εν ταις αρχαίαις ημέραις, διά των δούλων μου των προφητών του Ισραήλ, οίτινες προεφήτευσαν εν εκείναις ταις ημέραις διά πολλών ετών, ότι έμελλον να σε φέρω εναντίον αυτών; 
18 Αλλ' εν εκείνη τη ημέρα, εν τη ημέρα καθ' ην ο Γωγ έλθη εναντίον της γης Ισραήλ, η οργή μου θέλει αναβή επί το πρόσωπόν μου, λέγει Κύριος ο Θεός. 
19 Διότι εν τω ζήλω μου, εν τω πυρί της οργής μου ελάλησα, Εξάπαντος εν τη ημέρα εκείνη θέλει είσθαι σεισμός μέγας εν γη Ισραήλ 
20 και οι ιχθύες της θαλάσσης και τα πετεινά του ουρανού και τα θηρία του αγρού και πάντα τα ερπετά τα έρποντα επί της γης και πάντες οι άνθρωποι οι επί του προσώπου της γης θέλουσι σεισθή από της παρουσίας μου και τα όρη θέλουσιν ανατραπή και οι πύργοι θέλουσι πέσει και παν τείχος θέλει κατεδαφισθή. 
21 Και θέλω καλέσει εναντίον αυτού μάχαιραν κατά πάντα τα όρη μου, λέγει Κύριος ο Θεός η μάχαιρα εκάστου ανθρώπου θέλει είσθαι κατά του αδελφού αυτού. 
22 Και θέλω ελθεί εις κρίσιν εναντίον αυτού εν λοιμώ και εν αίματι και θέλω βρέξει επ' αυτόν και επί τα τάγματα αυτού και επί τον πολύν λαόν τον μετ' αυτού βροχήν κατακλυσμού και λίθους χαλάζης, πυρ και θείον. 
23 Και θέλω μεγαλυνθή και αγιασθή, και θέλω γνωρισθή ενώπιον πολλών εθνών και θέλουσι γνωρίσει ότι εγώ είμαι ο Κύριος. 

         Προφήτης "ΙΕΖΕΚΙΗΛ", κεφ. ΛΘ / 39. 
1 Και συ, υιέ ανθρώπου, προφήτευσον κατά του Γωγ και ειπέ, Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Ιδού, εγώ είμαι εναντίον σου, Γωγ, ηγεμών της Ρως, Μεσέχ και Θουβάλ 
2 και θέλω σε περιστρέψει και σε περιπλανήσει, και θέλω σε αναβιβάσει εκ των εσχάτων του βορρά και φέρει επί τα όρη του Ισραήλ 
3 και θέλω εκτινάξει το τόξον σου από της αριστεράς σου χειρός και κάμει τα βέλη σου να εκπέσωσιν από της δεξιάς σου χειρός. 
4 Θέλεις πέσει επί των ορέων του Ισραήλ, συ και πάντα τα τάγματά σου και οι λαοί οι μετά σού θέλω σε δώσει εις τα πτερωτά όρνεα παντός είδους και εις τα θηρία του αγρού, εις κατάβρωμα 
5 θέλεις πέσει επί του προσώπου του αγρού διότι εγώ ελάλησα, λέγει Κύριος ο Θεός. Και θέλω αποστείλει πυρ επί τον Μαγώγ και μεταξύ των κατοικούντων εν ασφαλεία, τας νήσους και θέλουσι γνωρίσει ότι εγώ είμαι ο Κύριος. 
6 Και θέλω κάμει το όνομά μου το άγιον γνωστόν εν μέσω του λαού μου Ισραήλ. 
7 Και δεν θέλω αφήσει να βεβηλώσωσι πλέον το όνομά μου το άγιον και θέλουσι γνωρίσει τα έθνη, ότι εγώ είμαι ο Κύριος, ο Άγιος εν Ισραήλ 
8 Ιδού, ήλθε και έγεινε, λέγει Κύριος ο Θεός αύτη είναι η ημέρα, περί της οποίας ελάλησα. 
9 Και οι κατοικούντες τας πόλεις του Ισραήλ θέλουσιν εξέλθει και θέλουσι βάλει εις το πυρ και καύσει τα όπλα και τας ασπίδας και τους θυρεούς, τα τόξα και τα βέλη και τα ακόντια και τας λόγχας και θέλουσι καίει με αυτά πυρ επτά έτη 
10 και δεν θέλουσι λάβει ξύλα εκ του αγρού ουδέ θέλουσι κόψει εκ των δρυμών, διότι θέλουσι καίει πυρ εκ των όπλων και θέλουσι λεηλατήσει τους λεηλατήσαντας αυτούς και λαφυραγωγήσει τους λαφυραγωγήσαντας αυτούς, λέγει Κύριος ο Θεός. 
11 Και εν εκείνη τη ημέρα θέλω δώσει εις τον Γωγ τόπον ταφής εκεί εν Ισραήλ, την φάραγγα των διαβατών, προς ανατολάς της θαλάσσης και αυτή θέλει κλείει την οδόν των διαβαινόντων και εκεί θέλουσι χώσει τον Γωγ και άπαν το πλήθος αυτού και θέλουσιν ονομάσει αυτήν, Η φάραγξ του Αμών-γωγ. 
12 Και ο οίκος Ισραήλ θέλει χόνει αυτούς επτά μήνας, διά να καθαρίσωσι την γην. 
13 Και άπας ο λαός της γης θέλει χόνει αυτούς και θέλει είσθαι εις αυτούς ονομαστή η ημέρα καθ' ην εδοξάσθην, λέγει Κύριος ο Θεός. 
14 Και θέλουσι διαχωρίσει άνδρας, οίτινες περιερχόμενοι ακαταπαύστως την γην θέλουσι θάπτει με την βοήθειαν των διαβατών τους μείναντας επί του προσώπου της γης, διά να καθαρίσωσιν αυτήν μετά το τέλος των επτά μηνών θέλουσι κάμει ακριβή αναζήτησιν. 
15 Και εκ των διαβατών των διαβαινόντων την γην, όταν τις ίδη οστούν ανθρώπου, τότε θέλει στήνει σημείον πλησίον αυτού, εωσού οι ενταφιασταί θάψωσιν αυτό εν τη φάραγγι του Αμών-γωγ. 
16 Και της πόλεως δε το όνομα θέλει είσθαι Αμωνά. Ούτω θέλουσι καθαρίσει την γην. 
17 Και συ, υιέ ανθρώπου, ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Ειπέ προς τα όρνεα παντός είδους και προς πάντα τα θηρία του αγρού, συνάχθητε και έλθετε συναθροίσθητε πανταχόθεν εις την θυσίαν μου, την οποίαν εγώ εθυσίασα διά σας, θυσίαν μεγάλην επί των ορέων του Ισραήλ, διά να φάγητε σάρκα και να πίητε αίμα. 
18 Θέλετε φάγει την σάρκα των ισχυρών και πίει το αίμα των αρχόντων της γης, των κριών, των αρνίων και των τράγων και των μόσχων, πάντων σιτευτών της Βασάν 
19 και θέλετε φάγει πάχος εις χορτασμόν και πίει αίμα εις μέθην εκ της θυσίας μου την οποίαν εθυσίασα διά σάς 
20 και θέλετε χορτασθή επί της τραπέζης μου, από ίππων και αναβατών, από ισχυρών και από παντός ανδρός πολεμιστού, λέγει Κύριος ο Θεός. 
21 Και θέλω θέσει την δόξαν μου μεταξύ των εθνών, και πάντα τα έθνη θέλουσιν ιδεί την κρίσιν μου την οποίαν εξετέλεσα και την χείρα μου, την οποίαν επέβαλον επ' αυτά. 
22 Και θέλει γνωρίσει ο οίκος Ισραήλ ότι εγώ είμαι Κύριος ο Θεός αυτών, από της ημέρας ταύτης και εις το εξής. 
23 Και τα έθνη θέλουσι γνωρίσει ότι ο οίκος Ισραήλ ηχμαλωτίσθη διά την ανομίαν αυτών επειδή εστάθησαν παραβάται προς εμέ, διά τούτο έκρυψα το πρόσωπόν μου απ' αυτών και παρέδωκα αυτούς εις την χείρα των εχθρών αυτών και έπεσον πάντες εν μαχαίρα. 
24 Κατά τας ακαθαρσίας αυτών και κατά τας παραβάσεις αυτών έπραξα εις αυτούς, και έκρυψα απ' αυτών το πρόσωπόν μου. 
25 Διά τούτο ούτω λέγει Κύριος ο Θεός Τώρα θέλω επιστρέψει την αιχμαλωσίαν του Ιακώβ και ελεήσει άπαντα τον οίκον Ισραήλ, και θέλω είσθαι ζηλότυπος διά το όνομά μου το άγιον, 
26 και θέλουσι βαστάσει την αισχύνην αυτών και πάσας τας παραβάσεις αυτών, διά των οποίων έγειναν παραβάται προς εμέ, ότε κατώκουν ασφαλώς εν τη γη αυτών και δεν υπήρχεν ο εκφοβών. 
27 Όταν επαναφέρω αυτούς εκ των λαών και συνάξω αυτούς εκ των τόπων των εχθρών αυτών και αγιασθώ εν αυτοίς ενώπιον εθνών πολλών, 
28 τότε θέλουσι γνωρίσει ότι εγώ είμαι Κύριος ο Θεός αυτών, όταν, αφού κάμω αυτούς να φερθώσιν εις αιχμαλωσίαν μεταξύ των εθνών, συνάξω αυτούς εις την γην αυτών και δεν αφήσω εξ αυτών πλέον εκεί υπόλοιπον 
29 και δεν θέλω κρύψει πλέον το πρόσωπόν μου απ' αυτών, διότι εξέχεα το πνεύμα μου επί τον οίκον Ισραήλ, λέγει Κύριος ο Θεός.

        ΣΧΟΛΙΑ : 
     Τα παραπάνω γεγονότα, όπως αναφέρονται, γράφτηκαν έξι αιώνες προ Χριστού και σ’ αυτά γίνεται λόγος για ένα εσχατολογικό συμβάν το οποίο δεν έχει εκπληρωθεί μέχρι τις ημέρες μας. Πρόκειται για μια μεγάλη στρατιωτική εισβολή, η οποία θα συμβεί «στο τέλος των καιρών» (Ιεζεκιήλ ΛΗ/38: 8-16).
      Ο Θεός αποκάλυψε στον προφήτη Του ότι ένας γιγαντιαίος στρατός από τον «απώτατο βορρά» εννοώντας βόρεια του Ισραήλ, θα ξεκινήσει και θα «εγερθεί ενάντια στο λαό μου Ισραήλ» (εδ. 15-16). Η επιδρομή αυτή στην Αγία γη θα πραγματοποιηθεί από μία μεγάλη δύναμη που περιγράφεται μέσα στο Λόγο του Θεού ως «Γωγ, η γη του Μαγώγ» (Ιεζεκιήλ ΛΗ/38: 2). 
     Πριν προχωρήσουμε, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι, όταν αναφερόμαστε στον «Γωγ του Μαγώγ» δεν εννοούμε τον αντίχριστο, για τον οποίο υπάρχουν άλλες προφητείες στη Βίβλο, άλλωστε και η κρίση που θα υποστούν αυτοί οι δύο θα είναι τελείως διαφορετική. 
    Τα γεγονότα που αφορούν τον Γωγ του Μαγώγ θα προηγηθούν της εμφάνισης του αντιχρίστου και του τρομακτικού του βασιλείου. Ο Γωγ του Μαγώγ στην προφητεία του Ιεζεκιήλ αναφέρεται με πέντε ονόματα: Ρως, Μεσέχ, Θουβάλ, Γωγ, Μαγώγ (Ιεζεκιήλ ΚΗ/38: 1-3). Από τα ονόματα αυτά συμπεραίνουμε ότι πρόκειται για ένα πολυφυλετικό κράτος στα βόρεια του Ισραήλ (Ιεζεκιήλ ΛΗ/38: 15).
   Σύμφωνα με τον Ιουδαίο ιστορικό Ιώσηππο οι απόγονοι του Μαγώγ ζούσαν βόρεια της Μαύρης θάλασσας και στο βιβλίο της "Γένεσις"  (κεφ. Ι/10, εδ. 2) περιγράφονται τα ονόματα Μαγώγ, Θουβάλ, Μεσέχ, Ιαυάν (Έλληνες) και Γομέρ ως γιοί του Ιάφεθ, ενός από τα τρία παιδιά του Νώε (Γένεση Ι/10: 2,3). Από τους Μαγώγ, Θουβάλ και Μεσέχ κατάγονται οι σλαβικοί λαοί, αντίθετα από το Γομέρ οι γερμανικοί.
   Όλες αυτές οι φυλές βρίσκονται κυρίως βόρεια και ανατολικά του Έλβα και του Δούναβη, άρα στα ανατολικά κράτη δηλαδή έξω από τα όρια του βασιλείου του αντίχριστου. Για το λόγο αυτό οι λαοί του Γωγ και του Μαγώγ δεν ταυτίζονται καθόλου με τα έθνη του αντίχριστου, αλλά σχηματίζουν ένα μεγάλο μπλοκ δυνάμεων στους έσχατους καιρούς. 
   Πίσω από το πέντε ονόματα : Ρως, Μεσέχ, Θουβάλ, Γώγ και Μαγώγ κρύβεται ένα βαθύτερο νόημα. Τα ονόματα αυτά αποκαλύπτουν ότι στους καιρούς του τέλους, πριν από την εμφάνιση του αντίχριστου, θα προκύψει ένα μπλοκ δυνάμεων το οποίο θα επιτεθεί εναντίον του Ισραήλ. Το ανατολικό Ρωσικό βασίλειο με πρωτεύουσα το Κίεβο, ονομαζόταν κατά το μεσαίωνα Ρώς, που σημαίνει κάτι σαν «κεφαλή, αρχή, πρώτος, ηγεμόνας». Από το «Ρως» θα πρέπει να προήλθε το «Ρώσοι». Το Μεσέχ σημαίνει «κτήση, κατάληψη» και μερικοί είναι της άποψης ότι το όνομα Μόσχα προέκυψε από αυτό. Το Θουβάλ έχει τη σημασία «οπλοποιός», απ’ όπου πρέπει να προέρχεται το Τομπόλσκ. Από το Γωγ έγιναν τα Kahn, Kauk, Καύκασος, που σημαίνει «ο υψηλός». 
   Σύμφωνα με τον Ιώσηππο οι απόγονοι του Ιάφεθ εγκαταστάθηκαν βόρεια του Καυκάσου. Το Μαγώγ σημαίνει «εξάπλωση, αύξηση της οικογένειας». Καθώς πίσω από τα Ρως, Μεσέχ, Θουβάλ, Γωγ και Μαγώγ κρύβεται μια κρατική σύνδεση με τη Ρωσία, η οποία θα παίξει έναν ιδιαίτερο ηγεμονικό ρόλο. Ο Γωγ του Μαγώγ θα έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τα Αραβικά κράτη, τα οποία από την πλευρά τους ανήκουν στους μεγαλύτερους εχθρούς του Ισραήλ. Σύμφωνα με τον πρ. "Ιεζεκιήλ" ορισμένα από αυτά τα κράτη θα συμμετάσχουν στην εισβολή που θα γίνει στους Αγίους τόπους: Περσία, Αιθιοπία, Λιβύη, Γομέρ και Θωμαργά. 
    Ο Γομέρ ήταν γιός του Ιάφεθ, εγγονός του Νώε. Απ’ αυτόν θεωρείται ότι προήλθαν οι Κιμμέριοι, μια φυλή που εγκαταστάθηκε βόρεια της Μαύρης θάλασσας. Πολλοί σχολιαστές τη συνδέουν με τη Γερμανία, καθώς επίσης συνδέουν τον Θωμαργά με τους Αρμένιους. Οποιαδήποτε όμως και αν είναι η σωστή ταυτότητα των παραπάνω λαών ο Ιεζεκιήλ μιλά γι’ αυτούς σαν κατοίκους «των εσχάτων του βορά» (38: 6 & 39: 2) και είναι φανερό ότι εννοεί την περιοχή που σήμερα λέγεται Ρωσία με τα πλησίον κράτη αυτής. 
    Οι λαοί αυτοί ήταν βάρβαροι και καλούνταν με το όνομα Σκύθες. Μετά απ’ αυτά οδηγούμαστε στο συμπέρασμα της δημιουργίας ενός άξονα Βορρά – Ανατολής μεταξύ του Γωγ του Μαγώγ και ορισμένων αραβικών κρατών. Ο άξονας αυτός έχει πλήρως διαμορφωθεί στις ημέρες μας. Ολόκληρη η δύναμη αυτή θα κάνει επιδρομή εναντίον του λαού Ισραήλ, ο οποίος θα έχει συγκεντρωθεί στη γη του και σαν ανεμοζάλη, σαν σύννεφο θα σκεπάσει ολόκληρη τη γη (ΛΗ/38: 9). 
  Ένας άλλος επίσης μεγάλος συνασπισμός, που θα αποτελείται προφανώς από τη Βρετανική Κοινοπολιτεία (οι έμποροι της Θαρσείς με τους συμμάχους τους), καθώς και η Σεβά (Σαουδαραβία) και Δεθάν (Άντεν) θα εναντιωθούν στην επίθεση αυτή (ΛΗ/38: 13). 
   Σύμφωνα με τον πρ. "Ιεζεκιήλ" (κεφ. ΛΗ/38, εδάφ. 18-23) ολόκληρη η στρατιωτική δύναμη του Γωγ του Μαγώγ πρόκειται να κριθεί και να αφανιστεί από τον ίδιο το Θεό, μετά από την εισβολή στην Αγία Γη, στο Ισραήλ. Αυτό θα συμβεί εξαιτίας ενός μεγάλου σεισμού που θα γίνει στη γη Ισραήλ  που μπορεί να προέλθει και από πυρηνική έκρηξη (εδ. 19). Ο σεισμός αυτός θα φέρει μια μεγάλη σύγχυση  μεταξύ των επιτιθεμένων (εδ. 21), ενώ θα ακολουθήσουν επιδημικές αρρώστιες (εδ. 22) καθώς και ένα πλήθος φυσικών καταστροφών, κατά τις οποίες θα συμβούν θαλάσσιες και ατμοσφαιρικές αναταραχές και θα κατέβει χαλάζι, θειάφι, φωτιά και νεροποντές από την ατμόσφαιρα πάνω στα εχθρικά στρατεύματα. Επιπλέον επέρχονται γεγονότα μέσα στο στράτευμα καταλυτικά, όπως μία εντελώς ανεξήγητη σύγχυση ανάμεσα στους στρατιώτες η οποία θα συντείνει στο να αρχίσουν οι επιτιθέμενοι να μάχονται μεταξύ τους. «η μάχαιρα εκάστου ανθρώπου θέλει είσθαι κατά τους αδελφού αυτού» (Ιεζεκιήλ ΛΗ/38: 21). 
     Από όλα αυτά προκύπτει μια φρικώδης αιματοχυσία μέσα στις δικές τους γραμμές. (εδ.22). Επίσης το ξέσπασμα μίας φοβερής επιδημίας θα οδηγήσει στην εξολόθρευση των επιτιθέμενων στρατών εκ των έσω και θα συμβάλλει στον ολικό αφανισμό αυτών των στρατιωτικών μαζών. Τούτη η ολοκληρωτική καταστροφή των εχθρών του λαού Ισραήλ θυμίζει την υπόσχεση του Κυρίου προς το λαό Ισραήλ, δια του προφήτου "Ησαΐα" (κεφ. ΝΔ/54, εδ. 17): 
15 Ιδού, βεβαίως θέλουσι συναχθή ομού εναντίον σου, πλην ουχί δι' εμού Όσοι συναχθώσιν ομού εναντίον σου, ένεκα σου, θέλουσι πέσει. 
16 Ιδού, εγώ έκαμον τον χαλκέα, όστις φυσά τους άνθρακας εν τω πυρί και εξάγει το εργαλείον δια το έργον αυτού και εγώ έκαμον τον πορθητήν δια να καταστρέφη. 
17 Ουδέν όπλον κατασκευασθέν εναντίον σου θέλει ευοδωθή και πάσαν γλώσσαν, ήτις ήθελε κινηθή κατά σου, θέλεις νικήσει εν τη κρίσει. Αύτη είναι η κληρονομία των δούλων του Κυρίου και η δικαιοσύνη αυτών είναι εξ εμού, λέγει ο Κύριος.  
    Τονίζουμε ότι η κρίση πάνω στο Γωγ του Μαγώγ θα γίνει με διάφορες καταστροφές που θα προκύψουν κυρίως από τη χρήση πυρηνικής ενέργειας. Η κρίση πάνω στον αντίχριστο θα είναι τελείως διαφορετική. Στην επιστολή "Β΄ προς Θεσσαλονικές" (κεφ. Β/2, εδ. 8) αναφέρεται γι’ αυτόν: «τον οποίον ο Κύριος θέλει απωλέσει με το πνεύμα του στόματος αυτού». Αυτό θα συμβεί, όταν ο Κύριος επιστρέψει με δύναμη και με δόξα (Ματθαίος ΚΔ/24: 30). Εδώ πλέον δε γίνεται καμία αναφορά για το Γωγ του Μαγώγ. 
    Είναι φανερό ότι πρώτα θα βρει το τέλος ο Γωγ του Μαγώγ, και ύστερα θα έρθει ο αντίχριστος. Πέρα απ’ όλα αυτά είναι διαφορετικοί και οι τόποι, αλλά και η κρίση που θα υποστούν. Ο τόπος ταφής του Γωγ του Μαγώγ είναι το φαράγγι του "Αμών – Γωγ" (Ιεζεκιήλ ΛΘ/39 : 11-15) και βρίσκεται στα ανατολικά της Νεκράς Θάλασσας. Ο αντίχριστος όμως εξολοθρεύεται στον Αρμαγεδώνα, δηλαδή πάνω από 250 χλμ βορειότερα (Αποκάλυψη ΙΣ/16 : 12-16  &  ΙΘ/19 : 11-21). 
     Θα πρέπει να τονιστεί ότι ο Γωγ του Μαγώγ πηγαίνει προς το Ισραήλ μόνο «για να λεηλατήσει και να λαφυραγωγήσει» (Ιεζεκιήλ ΛΗ/38: 12). Ο σκοπός του αντιχρίστου είναι η παγκόσμια κυριαρχία και η λατρεία του εκ μέρους όλων των ανθρώπων (Αποκάλυψη ΙΓ/13: 3-8). Συμπερασματικά θα μπορούσε να ειπωθεί ότι ο Γωγ του Μαγώγ είναι ένας συνασπισμός δυνάμεων, που αγνοεί το Θεό και ο οποίος θα εμφανιστεί στους έσχατους καιρούς ως αυτοτελής πολιτικός και στρατιωτικός συνασπισμός, πριν ακόμα από τον ερχομό του αντίχριστου και ο οποίος θα κριθεί από το Θεό «επί των ορέων του Ισραήλ» (Ιεζεκιήλ ΛΘ/39: 4).
     Μετά την πτώση  αυτού του συνασπισμού αρχίζει η αυτοκρατορία του αντίχριστου να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, η οποία όμως θα διαλυθεί, «εις τα εξ ων συνετέθη», με τον ερχομό του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ο σκοπός του Θεού πίσω από όλα αυτά τα γεγονότα είναι :
• Να διδαχτούν όλα τα έθνη και να φοβηθούν το Θεό (εδ.23) 
• Να γνωρίσει ο Ισραήλ την αγιότητα του Θεού και να επιστρέψει σ’ Αυτόν (εδ. 22).
• Να γνωρίσει ο κόσμος ότι ο διασκορπισμένος σε όλα τα έθνη Ισραήλ και η παίδευση αυτών, δεν έγινε γιατί ο Θεός δεν μπορούσε να τους σώσει, αλλά έγινε εξαιτίας των παραβάσεών τους και της αποστασίας τους από τον αληθινό Θεό (εδ. 23, 24). 
     Τα όπλα του Γωγ που θα είναι διάσπαρτα στα βουνά, θα παρέχουν καύσιμα για επτά χρόνια. Η ταφή των νεκρών σωμάτων θα γίνει στην Κοιλάδα του Στρατού του Γωγ ανατολικά της Νεκράς θάλασσας. Το έργο αυτό θα χρειαστεί επτά μήνες για να ολοκληρωθεί. Τα πτώματα θα αποτελέσουν τροφή για τα πουλιά και τα θηρία της πεδιάδας. 
     Μετά από αυτά τα γεγονότα η αποκατάσταση του λαού Ισραήλ θα είναι πλήρης. Θα ξεχάσουν την ντροπή τους, για ότι έπραξαν αντίθετο με το θέλημα του Θεού και θα δώσει σ’ αυτούς ο Θεός εκ του Πνεύματός Του. Μέσα από αυτά τα συνταρακτικά γεγονότα θα γίνουν γνωστές οι ιδιότητες της δικαιοσύνης και της αγιότητας του Θεού, ώστε οι λαοί της γης αλλά και ο Ισραήλ, που σήμερα βρίσκονται πολύ μακριά από το Θεό, να επιστρέψουν και να υπακούσουν σ’ Αυτόν. 
    Αλήθεια πόσο θα πρέπει όλα αυτά τα γεγονότα να τα προσέξει η Εκκλησία του Θεού, εν Χριστώ Ιησού, ώστε «να επιτελεί αγιοσύνην εν φόβω Θεού» (Β' Κορινθίους, κεφ. Ζ/9, εδ.1). ---


          *Υστ/φο: 

       1/ Στο βιβλίο του πρ. "Ιεζεκιήλ" (κεφ. ΛΗ/38, εδ. 19) αναφέρεται: "Εξάπαντος εν τη ημέρα εκείνη θέλει είσθαι σεισμός μέγας εν γη Ισραήλ". Συμπεραίνουμε ότι μάλλον πρόκειται για πυρηνική έκρηξη διότι στο επόμενο κεφάλαιο και στο εδ. 15, αναφέρεται: "Και εκ των διαβατών των διαβαινόντων την γην, όταν τις ίδη οστούν ανθρώπου, τότε θέλει στήνει σημείον πλησίον αυτού, εωσού οι ενταφιασταί θάψωσιν αυτό εν τη φάραγγι του Αμών-γωγ". Όταν θα βρίσκουν κάποιο οστό δεν θα το περιμαζεύουν, αλλά θα βάζουν σημάδι και θα καλούν τους αρμόδιους για να το λάβουν και να το θάψουν. Πιθανόν σε εφαρμογή της εντολής του Θεού: "Όστις εγγίση νεκρόν σώμα ανθρώπου, ούτος θέλει είσθαι ακάθαρτος επτά ημέρας" (βιβλίο "Αριθμών" (κεφ. ΙΘ/19: 11) ή λόγω εκτεταμένης μόλυνσης. 

       
       2/ Στο Ευαγγέλιο "κατά Λουκάν" (κεφ. ΚΑ/21, εδ. 36 αναφέρεται: "Αγρυπνείτε, λοιπόν, δεόμενοι σε κάθε καιρό, για να καταξιωθείτε να ξεφύγετε όλα τούτα που πρόκειται να γίνουν, και να σταθείτε μπροστά στον Υιό τού ανθρώπου". Των ανωτέρω γεγονότων φαίνεται να έχει προηγηθεί η "αρπαγή της Εκκλησίας" (Α' Θεσσαλονικείς Δ/4: 13-18). Έτσι οι πιστοί του Χριστού θα καταξιωθούν να ξεφύγουν, απ' όλα αυτά που θα συμβούν, αφού θα έχουν αρπαχτεί από τον Κύριο Ιησού και θα βρίσκονται στην παρουσία Του. Επίσης στο βιβλίο του πρ. "Ιεζεκιήλ" (ΛΘ/39: 22-29) γίνεται λόγος για τον Ισραήλ και τα Έθνη και όχι για την Εκκλησία του Χριστού. ---
 



1 σχόλιο: