Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ -- ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ.

  
ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ.
 
  «Και τη επαύριον, ήτις είναι μετά την παρασκευήν, συνήχθησαν οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι προς τον Πιλάτον λέγοντες Κύριε, ενεθυμήθημεν ότι εκείνος ο πλάνος είπεν έτι ζων, Μετά τρεις ημέρας θέλω αναστηθή. Πρόσταξον λοιπόν να ασφαλισθή ο τάφος έως της τρίτης ημέρας, μήποτε οι μαθηταί αυτού ελθόντες διά νυκτός κλέψωσιν αυτόν και είπωσι προς τον λαόν, Ανέστη εκ των νεκρών και θέλει είσθαι η εσχάτη πλάνη χειροτέρα της πρώτης. Είπε δε προς αυτούς ο Πιλάτος Έχετε φύλακας υπάγετε, ασφαλίσατε καθώς εξεύρετε. Οι δε υπήγον και ησφάλισαν τον τάφον, σφραγίσαντες τον λίθον και επιστήσαντες τους φύλακας» (Ματθαίος ΚΖ/27: 62-66). 
      Την επόμενη μέρα οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι είχαν αρχίσει να ανησυχούν. Θυμήθηκαν ότι ο Ιησούς είχε πει ότι την τρίτη ημέρα θα ανασταινόταν από τους νεκρούς. Έτσι πήγαν στον Πιλάτο και του ζήτησαν να διορίσει ειδική φρουρά, για να φυλάει το μνήμα. Το επιχείρημά τους ήταν "να μην μπορέσουν οι μαθητές Του να πάνε και να κλέψουν το σώμα, δίνοντας την εντύπωση στο λαό πως αναστήθηκε". Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τότε «η τελευταία πλάνη θα ήταν χειρότερη από την προηγούμενη». Δηλαδή η είδηση για την ανάστασή Του θα ήταν χειρότερη από τον ισχυρισμό Του πως είναι ο Μεσσίας του κόσμου, ο Υιός του Θεού του Ζώντος. 
     Η απάντηση του Πιλάτου ήταν: «Σας διαθέτω τη φρουρά. Πηγαίνετε και πάρτε όποια μέτρα ασφαλείας νομίζετε». Η φράση «έχετε κουστωδίαν» μπορεί να σημαίνει ότι τους είχε ήδη διατεθεί Ρωμαϊκή φρουρά. Εκείνοι πήγαν και σφράγισαν το μνήμα και τοποθέτησαν φρουρούς. Σε λίγο ο Θεός θα ανατρέψει όλα τα σχέδια των αμαρτωλών ανθρώπων και θα προσφέρει μια αδιάσειστη απόδειξη της ανάστασης του Ιησού Χριστού. Κανένα ανθρώπινο μέτρο δε μπορεί να εμποδίσει τη δύναμη της Ανάστασης από τους νεκρούς του Ιησού Χριστού. 



Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
(Ματθαίος ΚΗ/28: 1-10 – Μάρκος ΙΣ/16: 1-8 – Λουκάς ΚΔ/24: 1-12 – Ιωάννης Κ/20: 1-10) 

Ανάλυση του γεγονότος αναφέρεται στο blog : giorgoskomninos.blogspot.com  Δημοσίευση έγινε:  
Στις 05-05-2016 και επιγράφεται: «Ανάσταση» (Λουκάς ΚΔ/24: 1 - 12).
Στις 23-04-2020 και επιγράφεται: «Η ανάσταση του Χριστού» (Μάρκος ΙΣ/16: 1 - 6).  

     «Και αφού επέρασε το σάββατον, Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η μήτηρ του Ιακώβου και η Σαλώμη ηγόρασαν αρώματα, δια να έλθωσι και αλείψωσιν αυτόν. Και πολλά πρωί της πρώτης ημέρας της εβδομάδος έρχονται εις το μνημείον, ότε ανέτειλεν ο ήλιος. Και έλεγον προς εαυτάς Τις θέλει αποκυλίσει εις ημάς τον λίθον εκ της θύρας του μνημείου; Και αναβλέψασαι θεωρούσιν ότι ο λίθος ήτο αποκεκυλισμένος διότι ήτο μέγας σφόδρα» (Μάρκος ΙΣ/16: 1-4). 
     Το βράδυ του Σαββάτου ήρθαν στο μνήμα οι δύο Μαρίες και η Σαλώμη για ν’ αλείψουν με αρώματα το σώμα του Ιησού. Γνώριζαν για τη Ρωμαϊκή σφραγίδα και τη στρατιωτική φρουρά που είχε τοποθετηθεί, όμως η αγάπη τους για τον Κύριο ξεπέρασε κάθε φόβο και κάθε δυσκολία. Πολύ πρωί την Κυριακή, καθώς βάδιζαν προς το μνημείο, συζητούσαν μεταξύ τους και έλεγαν: «Ποιος θα μας κυλίσει την πέτρα από την είσοδο του μνήματος». Όταν έφτασαν στο μνημείο είδαν την πέτρα κυλισμένη. 
     «Και ιδού έγινε σεισμός μέγας διότι άγγελος Κυρίου καταβάς εξ ουρανού ήλθε και απεκύλισε τον λίθον από της θύρας και εκάθητο επάνω αυτού» (Ματθαίος ΚΗ/28: 2). 
     Έγινε σεισμός μέγας και ένας άγγελος κατέβηκε από τον ουρανό, κύλισε την πέτρα από το στόμιο του μνήματος και κάθισε πάνω της. Η πέτρα δεν κυλίστηκε από το μνημείο, για να ελευθερωθεί ο Χριστός. Το αποκύλισμά της ήταν αναγκαίο, για να φανεί ότι ο Χριστός είχε εγκαταλείψει το μνημείο και ότι είχε αναστηθεί. Ήταν η μεγάλη απόδειξη προς τους ανθρώπους ότι ο ουρανός νίκησε τον τάφο και το θάνατο. 
    «Και εισελθούσαι εις το μνημείον είδον νεανίσκον καθήμενον εις τα δεξιά, ενδεδυμένον στολήν λευκήν, και ετρόμαξαν. Ο δε λέγει προς αυτάς. Μη τρομάζετε Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν τον εσταυρωμένον ανέστη, δεν είναι εδώ ιδού ο τόπος, όπου έθεσαν αυτόν» (Μάρκος ΙΣ/16: 5,6). 
     Όταν μπήκαν μέσα στο μνημείο, είδαν ότι το σώμα του Ιησού έλειπε. Εκείνη την ώρα εμφανίστηκαν δύο άγγελοι (Ιωάννης Κ/20: 12) με αστραφτερές στολές και τις διαβεβαίωσαν ότι ο Ιησούς ήταν ζωντανός. Είχε αναστηθεί από τους νεκρούς όπως τους είχε υποσχεθεί, όταν ήταν μαζί τους στη Γαλιλαία. Τους είχε πει ότι «ο Υιός του Ανθρώπου πρέπει να παραδοθεί στα χέρια των εχθρών του Θεού, να σταυρωθεί και την τρίτη μέρα ν’ αναστηθεί» (Λουκάς Θ/9: 22  & ΙΗ/18:  33). Τότε τα θυμήθηκαν όλα. Γύρισαν πίσω στην πόλη και είπαν τα νέα στους έντεκα μαθητές. Ανάμεσα σ’ αυτές τις πρώτες αγγελιοφόρους της ανάστασης ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή, η Ιωάννα και η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου. 
    Πολλές θεωρίες δημιούργησαν κατά καιρούς οι άνθρωποι σχετικά με τον "κενό τάφο",   αλλά δε μπόρεσαν να πείσουν, ούτε και να συμφωνήσουν μεταξύ τους. Οι θεωρίες τους μοιάζουν μ’ εκείνες των ψευδομαρτύρων που είχαν πληρωθεί, για να συκοφαντήσουν τον Ιησού. Άλλα έλεγαν τη μια και άλλα την άλλη, χωρίς να πείθουν.
     Τίποτα πειστικότερο για οποιονδήποτε αμφιβάλλει, δεν υπάρχει από τον «κενό τάφο». Ο ίδιος ο Κύριος στο βιβλίο της "Αποκάλυψης" (κεφ. Α/1: 18) διακηρύττει:  "Μη φοβού εγώ είμαι ο πρώτος και ο έσχατος και ο ζων, και έγεινα νεκρός, και ιδού, είμαι ζων εις τους αιώνας των αιώνων". Στα τρυπημένα χέρια Του ο Κύριος κρατάει "τα κλειδία του άδου και του θανάτου".  Ο συγγραφέας της επιστολής "προς Εβραίους" (κεφ. Ζ/7: 25) αναφέρει: "δύναται  να σώζει εντελώς τους προσερχομένους εις τον Θεόν δι' αυτού, ζων πάντοτε δια να μεσιτεύση υπέρ αυτών". Η Ανάσταση του Κυρίου από τους νεκρούς αποτελεί την εγγύηση και για τη δική μας ανάσταση. "ο Χριστός είναι η απαρχή, έπειτα όσοι είναι του Χριστού εν τη παρουσία αυτού" (Α' Κορινθίους ΙΕ/15: 23). 

Ανάλυση του γεγονότος αναφέρεται στο blog :  giorgoskomninos.blogspot.com    H δημοσίευση έγινε:  
Στις 08-11-2016 με θέμα: "Η ανάσταση των νεκρών" (Α'  Κορινθίους ΙΕ/15:  20 - 58).

      "Εδόθη εις εμέ πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης" (Ματθαίος ΚΗ/28: 18).
      Ο Κύριος εξήγησε στους μαθητές Του ότι ο Θεός του είχε δώσει όλη την εξουσία στον ουρανό και τη γη. Ο Κύριος πάντοτε είχε εξουσία, όμως μετά το θάνατό Του και την ένδοξη Ανάστασή Του από τους νεκρούς έχει λάβει την εξουσία, ως πρωτότοκος εκ νεκρών, να είναι σε όλα πρώτος. "Αυτός είναι προ πάντων, και τα πάντα συντηρούνται δι' αυτού, και αυτός είναι η κεφαλή του σώματος, της εκκλησίας όστις είναι αρχή, πρωτότοκος εκ των νεκρών, δια να γίνει αυτός πρωτεύων εις τα πάντα διότι εν αυτώ ηυδόκησεν ο Πατήρ να κατοικήσει παν το πλήρωμα" (Κολοσσαείς Α/1: 17-19).                                         
    "Ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος" (Ματθαίος ΚΗ/28: 20). 
       Τι ωραία υπόσχεση! Ο Αναστημένος Χριστός μας έχει υποσχεθεί ότι θα είναι μαζί μας σε κάθε μας μέρα, σε κάθε χαρά, αλλά και σε κάθε λύπη. Καλύτερη υπόσχεση δε θα μπορούσε να μας δώσει ο Κύριος. Με τη δύναμη λοιπόν αυτής της υπόσχεσης "ας τρέχωμεν μεθ' υπομονής τον προκείμενον εις ημάς αγώνα, αποβλέποντες εις τον Ιησούν, τον αρχηγόν και τελειωτήν της πίστεως, όστις υπέρ της χαράς της προκειμένης εις αυτόν υπέφερε σταυρόν, καταφρονήσας την αισχύνην, και εκάθησεν εν δεξιά του θρόνου του Θεού" (Εβραίους ΙΒ/12: 1, 2).
            
        ΕΠΙΛΟΓΟΣ 

       «δεν είναι εδώ διότι ανέστη» (Ματθαίος ΚΗ/28: 6). 
      Αυτή η διαβεβαίωση είναι η βάση της πίστης μας και όχι θεωρίες, φιλοσοφίες ή άλλο τι. Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, αφού προσέφερε δια του θανάτου Του τον πλήρη ιλασμό για τις αμαρτίες μας, αναστήθηκε επειδή μας δικαίωσε επί του Σταυρού. Επειδή η Θεία Δικαιοσύνη ικανοποιήθηκε με τη Σταυρική Του θυσία τώρα ζει και είναι μαζί μας, σύμφωνα με την υπόσχεσή Του.
        «μη φοβείσθε» (εδ.10). 
      Ψυχή μη φοβάσαι: «Ζει Κύριος». Φόβος δε μπορεί να υπάρχει στην καρδιά του ανθρώπου, που συνταυτίστηκε μέσω της πίστης με το θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού. Η αγάπη μας προς το Χριστό «έξω διώκει τον φόβον» (Α’ Ιωάννου Δ/4: 18). 
        «Υπάγετε ταχέως και είπατε» (εδ.7). 
    Τη χαρά της Ανάστασης του Ιησού Χριστού θα πρέπει να τη μεταδώσουμε και σε άλλους ανθρώπους, γιατί ο Θεός θέλει «να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και να έρθουν στην επίγνωση της αλήθειας» (Α’ Τιμοθέου Β/2: 4).
      "Αλλ' υπάγετε, είπατε προς τους μαθητάς αυτού και προς τον Πέτρον ότι υπάγει πρότερον υμών εις την Γαλιλαίαν εκεί θέλετε ιδεί αυτόν, καθώς είπε προς εσάς" (Μάρκος ΙΣ/16:  7).
    Ο Αναστημένος και δοξασμένος Κύριος Ιησούς Χριστός, "νικητής του Άδη και του θανάτου" (Αποκάλυψη Α/1: 18), "Κύριος Κυρίων και Βασιλιάς Βασιλιάδων" (Αποκάλυψη ΙΖ/17: 14) περιμένει την κάθε ψυχή "στη Γαλιλαία" για ένα νέο ξεκίνημα. 

        O Απ. Παύλος στην επιστολή "προς Εφεσίους" (κεφ. Β/2, εδ. 4-6), αναφέρει:
4 ο Θεός όμως πλούσιος ων εις έλεος, διά την πολλήν αγάπην αυτού με την οποίαν ηγάπησεν ημάς,
5 και ενώ ήμεθα νεκροί διά τα αμαρτήματα, εζωοποίησεν ημάς μετά του Χριστού κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι
6 και συνανέστησε και συνεκάθισεν εν τοις επουρανίοις διά Ιησού Χριστού.
      Μετά  τη  θυσία  και  την  Ανάσταση  του  Κυρίου  Ιησού  από τους νεκρούς η  "χάρις"  Του  και  η "σωτηρία"  Του  είναι  πλέον  δεδομένη  σε  κάθε  άνθρωπο  που  θα  πιστέψει  σ'  Αυτόν. Ο  άνθρωπος γεννιέται με  την  αμαρτία  και ως εκ τούτου είναι υπόδικος ενώπιον της δικαιοσύνης του Θεού. Μόνον η "χάρις" του Χριστού, που προσφέρεται δωρεάν σε κάθε άνθρωπο μπορεί να τον σώσει, αν μέσα στην ελευθερία  του  τη  δεχτεί.  Χρειάζεται  ο  άνθρωπος  να  αναγνωρίσει  την  αμαρτωλότητά  του  και  να πιστέψει στη δύναμη και τη δυνατότητα του αναστημένου Χριστού να του προσφέρει δικαίωση και μία τέλεια   και  ολοκληρωμένη  σωτηρία.  Έτσι  ολοκληρώνεται  το  Έργο  του  Θεού  μέσα  στη  ζωή  του ανθρώπου.  Έτσι  γίνεται  ο  άνθρωπος   "παιδί του Θεού"   (Ιωάννης  Α/1:  12).  Ο  Απ.  Παύλος   μας διευκρινίζει:   "Εάν  δε  τέκνα  και  κληρονόμοι,  κληρονόμοι  μεν  Θεού,  συγκληρονόμοι  δε  Χριστού..." (Ρωμαίους  Η/8:  17).  Δια  της  πίστεως  στον  Αναστημένο  Ιησού  Χριστού  ο  άνθρωπος  γίνεται συγκληρονόμος του Χριστού στη βασιλεία των ουρανών. ---

Ποιος είναι Αυτός που είν’ στον τάφο,
Κι έξω στρατιώτες Τον φρουρούν,
Κι οι μυροφόρες οι γυναίκες,
Πριν να χαράξει ξεκινούν.
Βρίσκουν τον τάφο ανοιγμένο,
Κι ο Ιησούς δεν είναι εκεί,
Τα ρούχα Του είναι διπλωμένα,
Κι άγγελοι στέκονται εκεί.
Μα τι ζητάτε για να βρείτε,
Τον ζώντα μέσα στους νεκρούς,
Δεν είν’ εδώ αλλ’ ανεστήθει
Τώρα θα ζει στους ουρανούς.
 
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


      Στο blog : giorgoskomninos.blogspot.com έχουν γίνει και οι παρακάτω σχετικές δημοσιεύσεις:


1/ Στις 15-04-2012 με θέμα: "Η πορεία προς Εμμαούς"  (Λουκάς ΚΔ/24: 13 - 35).

2/ Στις 21-04-2014 με θέμα: "Αν ο Χριστός δεν είχε αναστηθεί" (Α'  Κορινθίους ΙΕ/15: 12 - 20).

3/ Στις 04-05-2015 με θέμα: "Ο ΘΩΜΑΣ"  (Ιωάννης Κ/20: 19 - 29).

4/  Στις 10-03-2018 με θέμα: "ΠΑΣΧΑ. (ΠΕΣΑΧ = προσπέρασμα, διάβαση" (Έξοδος ΙΒ/12: 1- 18).
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου