Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

1. Η ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

1. Η ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

 “Σταθείτε λοιπόν περιεζωσμένοι την οσφύν σας με αλήθειαν" (εδ. 14α).

     "Σταθείτε, λοιπόν, ακλόνητοι στον αγώνα κατά των δυνάμεων του σκότους, αφού ζωστείτε την αλήθεια σαν τη ζώνη που σφίγγουν στη μέση τους οι πολεμιστές, για να είναι ευκίνητοι, δυνατοί και αποτελεσματικοί. Σταθείτε με την αλήθεια σαν σφιγμένη ζώνη γύρω από τη μέση σας". 

      Είναι γεγονός ότι ο Θεός στο σκληρό καθημερινό μας πνευματικό αγώνα με τον «κόσμο», το «διάβολο» και το διεφθαρμένο μας «εγώ» δεν μας άφησε άοπλους, αλλά φρόντισε και μας εφοδίασε με μία πλήρη και απόλυτα αποτελεσματική πανοπλία. Εδώ δε μπορούν να προσφέρουν τίποτα «οι ανθρώπινες πανοπλίες», οι διάφοροι τρόποι και τα ανθρώπινα μέσα για το λόγο ότι δεν έχουμε να κάνουμε με «σάρκα και αίμα», αλλά με αρχές και εξουσίες, με τους κοσμοκράτορες που θέλουν να επιβάλουν το σκοτάδι πάνω στον κόσμο. Στον αγώνα αυτόν την πανοπλία της νίκης και του πνευματικού θριάμβου θα την πάρουμε από τα χέρια του Θεού και αφού τη φορέσουμε, θα δώσουμε τη μάχη και θα νικήσουμε. 
      «Σταθήτε». Σε πολλά σημεία ο λόγος του Θεού χρησιμοποιεί παρόμοιες εκφράσεις. Στην επιστολή «προς Φιλιππησίους» (κεφ. Δ/4, εδ. 1) αναφέρεται: «ούτω στέκεσθε εν Κυρίω». Στην επιστολή «προς  Κορινθίους  Α'» (κεφ. Ι/10, εδ. 12) «Ώστε ο νομίζων ότι ίσταται ας βλέπη μη πέση».
   «περιεζωσμένοι» (Δεμένοι γύρω από τη μέση). Όλα σ’ αυτή την περικοπή έχουν συμβολική, πνευματική σημασία. 
      «την οσφύν σας» δηλ. τη μέση σας. Οσφύ εδώ εννοεί την ψυχή του ανθρώπου. Οι Ισραηλίτες, όταν γιόρτασαν το Πάσχα στην Αίγυπτο, πριν φύγουν, επειδή έπρεπε να είναι έτοιμοι και να βρίσκονται σε εγρήγορση για την έξοδο, ο Θεός τους έδωσε την εξής εντολή: Θα φάτε το αρνί ως εξής: «ζωσμένοι τις οσφύες σας, έχοντας τα υποδήματά σας στα πόδια σας και τη ράβδο σας στο χέρι σας και θα το φάτε με βιασύνη είναι Πάσχα τού Κυρίου» (Έξοδος ΙΒ/12: 11). Οι μέσες σας θα είναι ζωσμένες, θα φοράτε τα υποδήματά σας, τα μπαστούνια σας θα είναι στα χέρια σας και θα τρώτε με σπουδή, με βιασύνη, ώστε να είστε έτοιμοι για την έξοδό σας από την Αίγυπτο. Κάθε στιγμή ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι έτοιμος για την έξοδό του απ’ αυτή τη ζωή. 
      «Εν αληθεία». Να μην αγαπάμε το ψέμα, αλλά να επιδιώκουμε συνεχώς την αλήθεια. Το ψέμα είναι το όπλο του εχθρού, η αλήθεια είναι το όπλο του Χριστιανού. 
     Τονίσαμε ιδιαίτερα στην εισήγηση ότι η καθημερινή ζωή του Χριστιανού είναι ένας πόλεμος. Ο εχθρός αγωνίζεται κάθε στιγμή, για να μας προσβάλει ηθικά, ψυχικά, πνευματικά. Αγωνίζεται για να φέρει μέσα στη ζωή μας αμαρτία, που αποτελεί το μόνον τρόπο που μπορεί να μας αποκόψει από το Θεό. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί κυρίως τα εξής όπλα: 
1/ Επιστρατεύει κακούς λογισμούς, μίση, εμπάθειες, κακίες, πονηρίες, ηδονές κ.ά. 
2/ Με όλα αυτά τα αρνητικά πράγματα γεμίζει την ψυχή του ανθρώπου, αν ο άνθρωπος δε σταθεί προσεκτικός. 
3/ Ένα μεγάλο όπλο, θα λέγαμε «υπερόπλο» του εχθρού, είναι τα μάτια. «η επιθυμία των οφθαλμών», χωρίς να υποτιμούμε και την επιθυμία της σαρκός και την αλαζονεία του βίου (Α΄ Ιωάννου Β/2: 16). 
4/ Ο εχθρός μας πολεμάει και μέσω των συνανθρώπων μας που είναι όργανά του, τους οποίους προσπαθεί να ξεσηκώσει εναντίον μας. 
5/ Προσπαθεί επίσης να μας καταβάλει μέσω των ασθενειών και των καθημερινών θλίψεων. Ας θυμηθούμε τα λόγια του Κυρίου για εκείνη τη συγκύπτουσα γυναίκα: «Κι αυτή, που είναι θυγατέρα τού Αβραάμ, την οποία, ο σατανάς την έδεσε δέκα οκτώ χρόνια, δεν έπρεπε να λυθεί απ' αυτό το δέσιμο κατά την ημέρα τού Σαββάτου» (Λουκάς ΙΓ/13: 16). Ο ίδιος ο Κύριος ομολογεί ότι την είχε δέσει ο σατανάς για δέκα οκτώ χρόνια. 
     Στον σκληρό αυτό καθημερινό αγώνα ο Θεός δε μας αφήνει μόνους, αλλά μας προσφέρει τα δικά Του όπλα, για να πολεμήσουμε, για σταθούμε και να νικήσουμε. Τα όπλα που προσφέρει ο Θεός είναι: Η αλήθεια, η δικαιοσύνη, η ειρήνη, η πίστη, η σωτηρία, ο Λόγος του Θεού και η προσευχή.
     Παρατηρούμε ότι το πρώτο πράγμα στο οποίο ο Απόστολος δίνει ιδιαίτερη σημασία είναι η οσφύ, δηλ. η μέση. Η μέση είναι η έδρα της δύναμης του ανθρώπου, αν έχουμε γερή μέση έχουμε και δύναμη. Όλες οι κινήσεις του ανθρώπου ξεκινούν από τη μέση, η οποία, αν είναι η γερή, κρατάει ολόκληρο τον κορμό του σώματος σταθερό και προσφέρει στον άνθρωπο ισορροπία και δύναμη. Σταθείτε με την αλήθεια σαν ζώνη σφιγμένη γύρω από τη μέση σας. Η αλήθεια μας κρατάει σφιγμένους και προστατευμένους στην πνευματική μας πορεία. Αν δεν έχουμε στενή επαφή με την αλήθεια, δεν μπορούμε να έχουμε και στενή επαφή με την πηγή της αλήθειας, που είναι ο αναστημένος και δοξασμένος Ιησούς Χριστός. Πρέπει να είμαστε δεμένοι με την αλήθεια, για να έχουμε σταθερότητα και έτσι να μπορέσουμε να σταθούμε και αφού σταθούμε, να νικήσουμε. 
    Στους Βιβλικούς χρόνους οι στρατιώτες φορούσαν μια φαρδιά δερμάτινη ζώνη η οποία είχε πλάτος 5 ως 15 εκατοστά Όταν ένας στρατιώτης ετοιμαζόταν για μάχη, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να ζώσει την οσφύ του. Ο Απ. Παύλος ξεκινάει από τη ζώνη του στρατιώτη, για να δείξει παραστατικά σε ποιο βαθμό πρέπει να επηρεάζει τη ζωή μας η Γραφική αλήθεια και πως πρέπει να είναι σφιχτά τυλιγμένη γύρω από τη μέση μας έτσι, ώστε να μπορούμε να ενεργούμε κάθε στιγμή σωστά, δυνατά, αποτελεσματικά. Όταν στηριζόμαστε πάνω στην αλήθεια της Βίβλου, είναι βέβαιο ότι τη δύσκολη ώρα του πειρασμού, την ώρα της μάχης, θα λαμβάνουμε σωστές αποφάσεις και θα ενεργούμε με σύνεση, με σοφία Θεού που θα μας εξασφαλίζει τη νίκη. 
       Ο Απόστολος παρατηρεί τη στρατιωτική ζώνη που φοράει ο στρατιώτης, που μπορεί να είναι και ο φρουρός του και ξεκινάει από εκεί για να περιγράφει τα εξαρτήματα της πανοπλίας του Χριστιανού. Άραγε γιατί πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα το εξάρτημα αυτό τράβηξε τόσο έντονα τη ματιά του Αποστόλου; Ασφαλώς, γιατί η ζώνη είναι το εξάρτημα εκείνο της πανοπλίας που κρατάει όλα τα άλλα εξαρτήματα στη θέση τους. Χωρίς τη ζώνη, ούτε ο θώρακας, ούτε το ξίφος, ούτε τα άλλα εξαρτήματα θα μπορούσαν να σταθούν στη θέση τους. Αν ο στρατιώτης κατέβει στη μάχη και αμελήσει να σφίξει τη ζώνη του, τα υπόλοιπα εξαρτήματα, καθώς θα κουνιούνται δεξιά & αριστερά, δεν θα βρίσκονται κάθε στιγμή στη θέση τους και έτσι  όχι μόνον δεν θα τον βοηθήσουν αλλά θα του γίνουν εμπόδιο και θα τον οδηγήσουν στην ήττα. 
     Ο λόγος του Θεού μας προτρέπει: «Σταθείτε όρθιοι, αφού περιζωστείτε πρώτα με την αλήθεια σαν ζώνη στη μέση σας». Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέξει ο μαχητής στον πνευματικό του αγώνα είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ, που αποτελεί βασικό στοιχείο που συντονίζει όλους τους άλλους παράγοντες της νίκης. Στον πνευματικό αγώνα η αλήθεια είναι η βάση. Αν αυτή λείψει, όλα πλέον γίνονται άχρηστα και περιττά. Θα εξετάσουμε την αλήθεια, όσον αφορά το Θεό, όπως αυτή αναφέρεται μέσα στον αιώνιο και αψευδή λόγο Του και την αλήθεια όπως, εκδηλώνεται στην καθημερινή μας ζωή. 
     Κάποτε ο Κύριος βρέθηκε μέσα στο Ναό στην Ιερουσαλήμ περιστοιχισμένος από ανθρώπους που υπηρετούσαν, ο καθένας από τη δική του θέση, στην λατρεία του Θεού. Οι άνθρωποι αυτοί δε ζούσαν τη ζωή του Πνεύματος, δεν είχαν πνευματική σχέση με το Θεό και η παρουσία τους στο Ναό εξαντλείτο αποκλειστικά και μόνον στην τυπική τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων. Ουσιαστικά είχαν μια καθαρά επαγγελματική σχέση με τη θρησκεία, μέσω της οποίας εξασφάλιζαν τον καθημερινό βιοπορισμό τους. Καθώς ακούν τον Κύριο να τους μιλάει, Τον παρατηρούν με μεγάλη καχυποψία και διαισθάνονται ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τη δουλεία τους. Έτσι λοιπόν δε χάνουν ευκαιρία να Του επιτίθενται και να τον κατηγορούν ότι δεν είναι απεσταλμένος από το Θεό και ότι ενεργεί με τη δύναμη των δαιμόνων (Ιωάννης Η/8: 48). Το βασικό τους επιχείρημά ήταν: «Ημείς εξεύρομεν ότι προς τον Μωϋσήν ελάλησεν ο Θεός, τούτον όμως δεν εξεύρομεν πόθεν είναι» (Ιωάννης Θ/9: 29). 
     Ο Κύριος, καθώς τους άκουγε, τους είπε: «θα γνωρίσετε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει» (Ιωάννης Η/8: 32). Τι είπε; έλεγαν με έκπληξη, «να μας ελευθερώσει;» Από ποιόν και από τι να μας ελευθερώσει; Εμείς είμαστε ελεύθεροι και ποτέ δε γίναμε δούλοι κανενός. Εδώ ο Κύριος τους μιλάει πνευματικά, αλλά τα λόγια Του δεν παύουν να ισχύουν και κυριολεκτικά. Είχαν ξεχάσει ότι είχαν γεννηθεί μέσα στη σκλαβιά της Αιγύπτου. Είχαν ξεχάσει πως είχαν ζήσει κάτω από το ζυγό των Φιλισταίων, το διπλό ξερίζωμά τους πρώτα από τους Ασσυρίους (722 π.Χ.), στη συνέχεια από τους Βαβυλώνιους (586 π.Χ.), για να ακολουθήσουν οι Μηδοπέρσες (538 π.Χ.) και στη συνέχεια με την κατάρρευση της Αυτοκρατορίας τους, την υποδούλωσή τους στους Έλληνες, (331 π.Χ.) για να ακολουθήσει ένας ακόμα πιο σκληρός δυνάστης που ήταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Στην πραγματικότητα ποτέ δεν είχαν ζήσει ελεύθεροι. Υπάρχει μια ατέλειωτη αλυσίδα από «κυρίους» και «δυνάστες» στους οποίους επί αιώνες υπήρξαν δούλοι. Αυτοί ήταν οι συνομιλητές του Κυρίου, που ύψωναν το ανάστημά τους, για να Του πουν «εμείς είμαστε ελεύθεροι». Στην κυριολεξία είχαν χάσει την επαφή τους με την πραγματικότητα και ζούσαν μέσα σ’ έναν κόσμο εικονικό και ψεύτικο. Η μεγαλύτερή τους ανάγκη ήταν να κατανοήσουν την αλήθεια, να δουν την πραγματικότητα και έτσι να απαλλαγούν από το ψέμα. 
      Τα λόγια τους μας προκαλούν μεγάλη έκπληξη και πολλές φορές είμαστε έτοιμοι να σηκώσουμε «το λίθο του αναθέματος» και να τους καταδικάσουμε. Μήπως όμως και εμείς, μήπως και ο άνθρωπος της εποχής μας ζει την ίδια εικονική πραγματικότητα, ζει μέσα στο ψέμα που έρχεται να καλύψει όλους τους τομείς της ζωής; Νομίζει ο άνθρωπος ότι είναι ελεύθερος, αλλά παντού είναι “αλυσοδεμένος”. Γι’ αυτό όπως και τότε, έτσι και τώρα ο άνθρωπος έχει ανάγκη να γνωρίσει την αλήθεια, για να ελευθερωθεί. Η αλήθεια στην ουσία είναι η αποκάλυψη και η επίγνωση του Θεού από τον άνθρωπο. Ο ίδιος ο Κύριος ομολογεί: «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή» (Ιωάννης ΙΔ/14: 6). Είναι γεγονός ότι σε σχέση με τα σπουδαιότερα ζητήματα της ζωής του ο άνθρωπος δε γνωρίζει την αλήθεια. Ζει μέσα σ’ ένα φαύλο κύκλο ψεμάτων, συμβατικών αληθειών, που πολλές φορές είναι πιο επικίνδυνες και από το ίδιο το ψέμα, γιατί ναρκώνουν τον άνθρωπο και δεν τον αφήνουν να αντιληφθεί την κατάστασή του και να αντιδράσει εναντίον του ψέματος. 
    Μήπως και σήμερα ο άνθρωπος γνωρίζει την αλήθεια για τον ίδιο του τον εαυτό; Μπορεί να γνωρίζει τη χημική σύνθεση του σώματός του ότι αυτή είναι 70% νερό και το υπόλοιπο 30% άζωτο, ασβέστιο, κάλιο, νάτριο κλπ. όμως αυτός είναι ο άνθρωπος; ΄Όχι βέβαια, αυτό είναι το κέλυφος του ανθρώπου. Για την ηθική σύσταση της πραγματικής ζωής του, την αλήθεια τη γνωρίζει; Ασφαλώς όχι, γιατί γύρω από το θέμα αυτό υπάρχει μεγάλη σύγχυση και ψευδαίσθηση. Η μεγάλη διακήρυξη του Θεού για τον άνθρωπος είναι: 
10 καθώς είναι γεγραμμένον ότι δεν υπάρχει δίκαιος ουδέ εις, 
11 δεν υπάρχει τις έχων σύνεσιν δεν υπάρχει τις εκζητών τον Θεόν. 
12 Πάντες εξέκλιναν, ομού εξηχρειώθησαν δεν υπάρχει ο πράττων αγαθόν, δεν υπάρχει ουδέ εις (Ρωμαίους Γ/3: 10-12). 
     Επίσης, 
23 επειδή πάντες ήμαρτον και υστερούνται της δόξης του Θεού, 
24 δικαιούνται δε δωρεάν με την χάριν αυτού διά της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού, 
25 τον οποίον ο Θεός προέθετο μέσον εξιλεώσεως διά της πίστεως εν τω αίματι αυτού, προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού διά την άφεσιν των προγενομένων αμαρτημάτων διά της μακροθυμίας του Θεού (Ρωμαίους Γ/3: 23-25). 
      Αυτές είναι οι μεγάλες αλήθειες τις οποίες ο εχθρός προσπαθεί να συσκοτίσει και να συγκαλύψει. Άραγε πόσοι άνθρωποι έχουν συναίσθηση αυτών των μεγάλων αληθειών στη ζωή τους; Πόσοι άνθρωποι κάθισαν να εξετάσουν τούτες τις αλήθειες; Δυστυχώς ο άνθρωπος επηρεασμένος από τα ανθρώπινα θρησκευτικά συστήματα δεν μπαίνει στον κόπο να τα εξετάσει όλα αυτά. Αρκείται με το να καλλωπίζει τον εαυτόν του βάζοντας ένα όνομα στη ζωή του: «χριστιανός». Τούτο τ' όνομα το γράφει στο δημοτολόγιο, στο ληξιαρχείο, το γράφει στην ταυτότητα και επαίρεται γι’ αυτό. 
      Ο πολύς κόσμος δε γνωρίζει την αλήθεια για το Θεό. Και εδώ ο εχθρός έχει φέρει σύγχυση μέσα από τα ανθρώπινα θρησκευτικά συστήματα και την παραπληροφόρηση. Θεωρεί ο άνθρωπος ότι ο Θεός είναι μια ανώτερη δύναμη που μπορεί να τον τιμωρήσει ανά πάσα στιγμή και γι’ αυτό προσπαθεί να Τον εξευμενίσει με κάποιες επισκέψεις στις εκκλησίες και με την τήρηση κάποιων νεκρών θρησκευτικών τύπων. Κάπου εδώ εξαντλείται και η σχέση του με το Θεό, χωρίς ποτέ να μάθει την αλήθεια. Πόσοι άνθρωποι μπορούν να συναισθανθούν την αγάπη του Θεού; "Ο Θεός είναι αγάπη" (Α΄ Ιωάννου Δ/4: 8 & 16). Πόσοι άνθρωποι μπορούν να αντιληφθούν τα λόγια του Απ. Παύλου προς τον Τιμόθεο: «ο Θεός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και νάρθουν στην επίγνωση της αλήθειας» (Α΄ Τιμοθέου Β/2: 4). Πόσοι άραγε μπορούν να συλλάβουν εκείνο το επικό: «Διότι τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή, διά να μη απολεσθεί πας ο πιστεύων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνιον» (Ιωάννης Γ/3: 16). Παντού η αλήθεια βρίσκεται κρυμμένη, καλυμμένη κάτω από πολλά ψέματα. Έτσι νομίζει ο άνθρωπος ότι ο Θεός είναι σκληρός, είναι τιμωρός, έτοιμος να τον κατακεραυνώσει για τις παραβάσεις του. 
      Για τη ζωή μετά το φυσικό θάνατο τι γνωρίζει ο άνθρωπος; Ποια είναι αλήθεια; Υπάρχει ζωή πέρα από τον τάφο ή μερικές φτυαριές από χώμα έρχονται για να εξαφανίσουν για πάντα; Αυτό το θαύμα της ομορφιάς, της αρμονίας και της δύναμης που ονομάζεται ζωή; Αν υπάρχει ζωή πέρα από τον τάφο, ποιοι αλήθεια είναι οι νόμοι που την διέπουν και πώς μπορεί ο άνθρωπος να εξασφαλίσει τους καλύτερους όρους διαβίωσης σ’ εκείνη τη ζωή; Και στο θέμα αυτό, που είναι ιδιαίτερα σοβαρό, υπάρχουν μύριες αντίθετες και αλληλοσυγκρουόμενες μορφές ψεύδους που έρχονται να θολώσουν το μυαλό του ανθρώπου. 
     Τραγικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να φεύγει ο άνθρωπος για την άλλη ζωή που είναι αιώνια, εντελώς απροετοίμαστος. Να γιατί ο άνθρωπος πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα έχει ανάγκη «τη ζώνη της αλήθειας». Έχει ανάγκη να γνωρίσει την αλήθεια, όπως αυτή περιέχεται μέσα στη Βίβλο, που είναι το βιβλίο των αποκαλύψεων του Θεού στον άνθρωπο. Δεν μπορεί να αντισταθεί στη μάχη με το κακό ο άνθρωπος, αν δεν γνωρίζει την αλήθεια. Γύρω μας κάθε στιγμή εκτυλίσσεται ένας σκληρός πόλεμος μεταξύ δύο αντιπάλων. Ποια είναι τα ονόματα των αντιπάλων; Το Όνομα του ενός είναι «Αλήθεια» (Ιωάννης ΙΔ/14: 6) και το όνομα του άλλου είναι «πατέρας του ψεύδους» (Ιωάννης Η/8: 44). Αυτός που ονομάζεται «Αλήθεια» είναι ο αναστημένος και δοξασμένος Κύριος Ιησούς Χριστός, ενώ ο αντίπαλος λέγεται διάβολος. Για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εχθρό, ας προσέξουμε τα λόγια του Κυρίου που τον χαρακτηρίζουν: «Εκείνος ήτο απ' αρχής ανθρωποκτόνος και δεν μένει εν τη αληθεία, διότι αλήθεια δεν υπάρχει εν αυτώ όταν λαλή το ψεύδος, εκ των ιδίων λαλεί, διότι είναι ψεύστης και ο πατήρ αυτού του ψεύδους». Ένας σκληρός και αδιάκοπος αγώνας γίνεται κάθε στιγμή μεταξύ του Θεού και του διαβόλου. Στον αγώνα αυτό ο Χριστός αγωνίζεται για να σώσει τον άνθρωπο και να του χαρίσει αιώνια ζωή κοντά Του και ο διάβολος αγωνίζεται, για να τον απομακρύνει από το Θεό, με σκοπό να τον καταστρέψει και να τον απωλέσει αιώνια. 
     Σε μια τέτοια μάχη, σ’ έναν τόσο σκληρό, αδυσώπητο και αδιάκοπο αγώνα είναι δυνατόν ο Χριστιανός να βγει νικητής, όταν το ψέμα με οποιαδήποτε μορφή και με οποιοδήποτε μέγεθος έχει εισχωρήσει μέσα στη ζωή του; Ασφαλώς “ναι”, εκτός αν χαλαρώσει τη ζώνη της αλήθειας. Αν αυτό συμβεί τότε η πανοπλία θα χάσει τη συνοχή της και το αποτέλεσμα αυτό θα είναι τραγικό. Είπαμε ότι η ζώνη είναι το εξάρτημα εκείνο της πανοπλίας που κρατάει όλα τα άλλα εξαρτήματα στη θέση τους. Αν η ζώνη χαλαρώσει την ώρα της μάχης, τα υπόλοιπα όπλα όχι μόνον δε θα βρίσκονται στη θέση τους, ώστε να μπορούν κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν, αλλά θα μετατραπούν και σε εμπόδιο την ώρα της μάχης. 
     Κλείνοντας θα λέγαμε ότι κάθε πιστός πρέπει να ζει μέσα στην αλήθεια του Θεού. Μένοντας μέσα στην αλήθεια, μένουμε μέσα στο Χριστό που έχει πλούσιες και αληθινές υποσχέσεις για κάθε δικό Του παιδί. Αυτά που προσφέρει ο κόσμος και ο εχθρός, που βρίσκεται πίσω του, είναι μάταια και πρόσκαιρα. Εκείνο που θα μείνει ακλόνητο είναι οι υποσχέσεις του Ιησού Χριστού, είναι η αιώνια ζωή που προσφέρει, δωρεάν κατά χάριν (Εφεσίους Β/2: 8) σε κάθε άνθρωπο που θα εμπιστευτεί τη ζωή του σ΄ Αυτόν. Είναι σημαντικό ότι αν η ψυχή πολεμάει για το Χριστό, το ψέμα δε μπορεί να έχει θέση μέσα στη ζωή της. Ούτε το "μικρό", ούτε το "μεγάλο", ούτε το "μαύρο", ούτε το "άσπρο", ούτε το «κατά συνθήκην ψεύδος», ούτε το "συμφεροντολογικό", ούτε το "θρησκευτικό", ούτε κανένα και με οποιαδήποτε μορφή. 
    Ας προσέξουμε ιδιαίτερα μέσα στην πνευματική μας ζωή «τη ζώνη» μας. Πριν προχωρήσουμε για να αναλάβουμε τα όπλα της πανοπλίας του Θεού, ας εξετάσουμε τους εαυτούς μας, αν έχουμε σφιχτοδεμένη τη μέση μας με τη «ζώνη της αλήθειας». 
   Αν αισθανθούμε ότι τη ζώνη μας είναι σφιχτά δεμένη, τότε ας προχωρήσουμε άφοβα και είναι βέβαιο ότι στη μάχη με τον εχθρό θα είμαστε πάνω από νικητές. ---

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου